צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  כניסה של בת שנתיים לגןרעות 15:49 15/05/2008
שלום,
ביתי בת השנתיים נכנסה לפני 10 ימים לגן. עד עכשיו היתה איתי בבית.
השבוע הראשון היה מצוין, היא מאד נהנתה ובכתה ממש מעט. השתתפה בכל הפעילויות ואפילו היתה אמא של שבת. בשבוע השני (השבוע) היה לה דלקת עיניים שמנעה מאיתנו להגיע לגן שלושה ימים. מהיום שחזרנו יש רגרסיה. הילדה בוכה בבקרים, במשך היום הגננת מדווחת לי שהיא מאד פעילה ושמחה ולא בוכה, אך בוכה כשאנחנו מגיעים לקחת אותה.
אני יודעת שטוב לה ואני גם יודעת שאוטוטו היא תתרגל ותפסיק לבכות. זה גן שאני מכירה מבני הגדול ומאד אוהבת את הצוות ומאמינה בו.
השאלה שלי היא בנושא השינה בגן. כרגע אני לומדת 3 פעמים בשבוע ואנחנו מסתדרים עם להוציא את הילדה בצהריים. אבל עוד חודש-חודשיים אני מסיימת את לימודי ואחפש עבודה. האם כדאי כבר מהשבוע שהקטנה תישאר לישון בגן על מנת שלא תתרגל שבאים לקחת אותה בצהריים? האם יהיה לה קשה שוב כשנעשה לה שינוי שוב בעוד X זמן?

מה עדיף?
   שינה בצהרים והסתגלות לגןאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:59 31/05/2008
רעות שלום,
משאלתך אני שומעת כמה מחשבה את מקדישה לאופן בו תוכלי להקל על ביתך את ההסתגלות לגן. לעיתים החשש שמא משהו שנעשה יפגע בילדה שלנו, או שיש דרך נכונה וחד משמעית שתועיל לה, הוא כשלעצמו עול רגשי לא מבוטל. בעיני, אין בעיה שביתך לא תישן כעת בגן ותתחיל לעשות זאת בעוד כמה חודשים כשתיאלצי לצאת לעבודה. היא בת שנתיים, וככל שתגדל יהיה קל יותר להבין את המשמעות. אפשר יהיה לומר לה שאמא התחילה עבודה חדשה וכעת היא לא בבית בצהרים ולכן, כמו עוד חברים בגן, היא נשארת לישון בגן עד שאמא תחזור מהעבודה. ייתכן שיהיו תגובות הסתגלות מסוימות, כפי שהיו אחרי ההיעדרות, אך לא בהכרח. גם אם תשאירי אותה כבר כעת לישון בגן סביר להניח שיהיו תגובות כאלו, ואת תרגישי אשמה שאת מונעת ממנה שהות משותפת איתך
(-:
מה שהייתי מציעה לך זה לראות את הדברים בפרספקטיבה של זמן - ההסתגלות היא תקופה מסוימת, הגן שלה טוב ואת סומכת על הצוות בו, והקשר ביניכן יימשך שנים רבות ויורכב מהרבה התנסויות משותפות. מעידות קלות או תקופות של קושי קורות ועוד יקרו. גם מלוא הכוונות הטובות לא יוכלו לחסוך מילדינו חוויות של מצוקה או קושי. לכן, לכי עם הפתרון המציאותי הפשוט ביותר והיי שלמה.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו