צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  הרדמות במיטהעדי 20:57 26/05/2008
שלום! בני בן חצי שנה ועדיין נרדם על הידיים (מלבד בלילה- אחרי הנקה- מניחים אותו במיטה והוא נרדם לבד, או בשעת טיול בעגלה). התחלנו להתעייף וניסינו כמה פעמים להשכיבו במיטה ולנסות להרדימו כשמטופפים לו על הגב והוא רק התעצבן ובכה בכי היסטרי. יש איזה שלב שלפיו יודעים שהגיע הזמן להתעקש, או שזה אמור להגיע לבד (כמו שקרה בלילה- פתאום התחיל להרדם לבד). תודה
   שינה לבן חצי שנהאורית גודקאר, פסיכולוגית 10:31 31/05/2008
עדי שלום,
השאלה הראשונה שמתעוררת בי כשאני קוראת את התיאור הקצר שלך: איך אתם יודעים שהגיע זמן השינה שלו? אולי הוא לא זקוק כרגע לשינה. בן חצי שנה כבר מרחיב מאד את טווח העירות שלו וזקוק להרבה פחות שעות שינה מתינוק בן שלושה ח'. אם הוא מסוגל להירדם בלילה בלי קושי, אולי יש לו צורך בשעות עירות? אשמח להבין יותר אילו סימנים אתם רואים.
יש לעיתים אי שקט אצל תינוקות שאינו בהכרח תוצאה של עייפות. בגיל חצי שנה לרוב התינוקות יש מידה של ניידות - תחילת זחילה. אם בנכם אינו מסוגל לנוע בחופשיות עדיין אבל הוא סקרן ורוצה להגיע לדברים, ייתכן שהוא מבטא אי שקט שאתם מפרשים כעייפות, בעוד הוא רוצה לחקור את העולם. למה לא לקחת אותו לטיול בעגלה או בלול בתוך הבית, טיול איטי, שיאפשר לו להביט ולחקור?
עוד דבר שיכול ליצור תמונה של אי שקט הוא עודף גירויים חזותיים. אנחנו טועים לחשוב שצעצועים חשובים מאד לתינוקות. בדרך כלל נכון לא להציף את התינוק בצעצועים, אלא להשאיר בחוץ רק שניים שלושה, ולהחביא את השאר. לאחר שבוע אפשר לרענן - להחליף - וכך הלאה בסבב. עודף של גרייה יוצר אי שקט ובכי.
ייתכן גם שכל אלו השערות בלי ביסוס, אם תרצי להסביר ולהרחיב אשמח לשמוע.
בברכה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו