צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  אני כבר לא יודעת מה לעשות...רותם 23:06 14/05/2008
ביתי בת שנתיים וחצי. כל פעם לפני השינה (צהריים ולילה), היא חייבת לדבר (לעצמה או למי שנמצא בחדר) לפחות שעה. היא שרה ומדברת. למרות ההסברים שלנו, הדרישות, הבקשות החד משמעיות - היא פשוט לא מסוגלת לעצום עיניים ולישון (והיא מאוד עיפה!!). ניסינו הכל - היא חייבת לדבר המון לפני שהיא נרדמת. איך אפשר ללמד אותה שכשנכנסים למיטה, עוצמים עינים והולכים לישון? הזמן הארוך הזה מחייב אותנו להשכיב אותה נורא נורא מוקדם וזה בעייתי עבורינו.
ועוד מידע- אנחנו לא משתפים פעולה, החדר מאוד רגוע וכך גם הפעילות לפני השינה).
   דיבורים לפני השינהאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:53 31/05/2008
רותם שלום,
ראשית התנצלות על העיכוב בתגובה - הייתי בחופשה.
אי לא בטוחה שהבנתי מה בדיוק הבעיה בכך שילדתךתדבר לפני השינה לעצמה. כל הנראה, ההירדמות והפרידה מהיום לקראת לילה של חלומות ואי ודאויות מעוררת בה חרדה. היא משתמשת בדיבור כאמצעי לשיכוך חרדה (ילדים אחרים יבקשו לישון במיטת ההורים, ישתמשו באובייקט מעבר כלשהו, ימצאו דרכים אחרות, לפעמים נעימות פחות לטפל בחרדה). אם הדבר מסייע לה, תנו לה להמשיך בכך. אם לא הבנתי עד הסוף מה הבעיה, או שמשהו בתגובתי לא תואם את המצוקה שאתם מרגישים, את מוזמנת לשוב ולדייק בפרטים. מדוע הדיבורים מחייבים השכבה מוקדמת - לא ברור לי, רי היא מדברת לעצמה, ותעשה זאת בכל שעה של היממה בה משכיבים אותה.
להתראות
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו