צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  הילד לא רוצה ללכת לגן ולצהרוןגלי 21:42 27/05/2008
היי
בני בן 6 ומידי יום כמעט בא בטענה שלא רוצה להיות בצהרון ולפעמים גם לא רוצה ללכת לגן. הוא טוען שבצהרון(של עיריה) לא מעניין ולפעמים גם החברים מציקים וכו.. העניין הוא שבני באמת מאד פיקח ורוב המשחקים אם הם פשוטים מאד לא מאתגרים אותו, את הגן הוא אוהב קצת יותר בגלל המשמעת שיש עם הגננת והיצירתיות שלה. הוא ילד חברותי ובסופו של יום כשאני אוספת אותו מהצהרון נראה שהוא מאושר וכיף לו.
אני חשה שזה סוג של בכיינות כזו שהוא רוצה תשומת לב כשהוא בא עם הטענות, אני מחבקת, שואלת שאלות, מנסה לפתור בעיות שהוא מעלה אבל הוא ממשיך כמעט כל יומיים ומבקש לא ללכת לצהרון ואומר תמיד "אמא לא כיף לי בגן וגם בצהרון" המילה לא כיף לי חוזרת על עצמה.
האם לילד שלי יש סוג מסויים של דיכאון? בבית מאד כיף לו יחד איתנו במשחקים מאתגרים ולפחות פעמיים בשבוע הולך לחברים ובאים אליו ומאד כיף להם יחד.
לבעלי אובחן דיכאון מזה כ-10 שנים, חוסר חשק לעשות דברים וכו... האם זה גנטי? יש קשר או שהבן שלי רוצה לומר לי דברים שאני לא מבינה.

המון תודה וסליחה על האורך
   לא כייף בהצרוןאורית גודקאר, פסיכולוגית 10:48 31/05/2008
גלי שלום,
ראשית, נכון לברר מה האפשרויותה מציאותיות? האם יש בכלל אפשרות שיוצא מהצהרון? יש מסגרת אלטרנטיבית? אם אין - אז צריך לקבל את המצב כפי שהוא ולעזור לו להסתגל אליו. אם ש, צריך לבדוק האם הצהרון באמת מקשה עליו. ילד בן חמש שנמצא במסגרות שמונה שעות יכול הלרגיש עייף מאד מההתמודדות. לפעמים הצוות בהצרון פחות מקצועי וההפעלה לא מספק מסגרת תומכת ושמורת. לפעמים יש בצהרון גננות מוסמכות או אנשי מקצוע מעולים שיודעים לנווט בין מנוחה והנמכת דרישות ובין סיפוק אתגר ועניין לילדים. אין לי מושג איפה נופל הצהרין שלכם בספקטרום הזה.
בסוף השאלה הוספת פרט שמדאיג אותך ובצדק - הנטיי המשפחתית לאי הנאה. ילד שאומר "לא כייף" הוא לא ילד מדוכא. דיכאון אצןל ילדים נראה אחר מאד מכפי שהוא מתבטא אצל מבוגרים, והוא מאופיין באי שקט רב, התפרצויות זעם, ועוד סימנים שאינם תואמים דווקא תלונות. ייתכן שבנך מאמץ דפוס של תלונות כדרך להתמודד עם העולם, ובזה אפשר ורצוי לעזור לו בייעוץ פנים אל פנים. נסו לבדוק האם אפשר להיפגש עם פסיכולוגית הגן לשיחה.
עוד דבר שחשוב לבדוק זה איך הגננת בבוקר רואה את בנך - בקשי איתה שיחה ובקשי לשמוע האם הוא עובד בחשק? האם הוא "קוטר"? מתי היא רואה אותו נהנה וצוחק בהתלהבות? ומתי הוא מסתגר ונסוג? עד כמה כל התנהגות כזו שכיחה ביממה ממוצעת? המידע הזה ייתן לך תמונה טובה יותר של מצבו הרגשי וההתנהלות ביומיום.
התיאור שלך כאמור אינו תואם תמונה של ילד מדוכא, אולי יש בתלונה שלו משהו נוסף כמו למשל משאלה להיות יותר זמן עם ההורים, או חרדה מפני תוקפנות שמתבטאת בצהרון, או אפשרויות אחרות שאיני מעלה בדעתי. כאמור, אם את מוטרדת ומרגישה שהקושי שלו משמעותי ופוגע בתפקודו פני להתייעצות פנים אל פנים.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו