צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  לקראת שינויים בהרגלי ההרדמהאמא של פיצי 08:46 21/05/2008
שלום אורית,
פיצי כבר כמעט בת שנתיים, ובעוד פחות מחצי שנה צפוי להוולד לה אח (טפו טפו טפו).אנחנו מבינים שהגיע הזמן לעשות כמה שינויים, והייתי שמחה מאד לשמוע את המלצותייך בנושא.
טקס השינה כולל: ארוחת ערב, אמבטיה, הקראת ספר אחד על פי בחירתה שאח"כ היא יכולה לדפדף בו לבדה וכמה שירים.
היום פיצי ישנה איתנו בחדר, במיטת תינוק, נרדמת עם בקבוק (אני יודעת...) ועם שלי או של בעלי שמלטפת את ידה או ראשה.
נראה לנו שאנחנו בשלים לעשות את השינויים הבאים: להעביר אותה למיטת מעבר (חיוני מסיבות של בטיחות), לחדר משלה, וללמד אותה להרדם לבד גם ללא בקבוק.
הבעיה היא שהכל יחד נראה יותר מדי, ואנחנו מתלבטים אם כדאי לעשות שינוי אחד גדול או לפרק אותו.
סליחה אם יצא ארוך, ותודה מראש
   מה הכי חשובאורית גודקאר, פסיכולוגית 10:23 31/05/2008
אמא של פיצי יקרה,
קודם כל שיהיה בשעה טובה ובידים מלאות!
אני מסכימה שאי אפשר בבת אחת להקפיץ את פיצי לכל המטרות שלכם. אני הייתי מתחילה מהבקבוק מסיבות בריאותיות. זה גם הרגל לא טוב וגם הרגל, שככל הרגל, לא פשוט לעיתים לשנות. צריך לקחת בחשבון איך פיצי מגיבה לשינויים - האם הטמפרמנט שלה נוח? קשה לה להסתגל למעברים, למשל בין מזון בהנקה ומזון מוצק? האם היא זקוק לזמן התחממות או שהיא מתאוששת בקלות. כל אלו דברים שצריך לקחת בחשבון. אחרי שהבקבוק ירד אפשר לדעתי להמשיך.
את המיטה והחדר ניתן לעשות יחד, לא ברור לי האם יש לה חדר משחקים שבו תהיה גם המיטה או שכרגע אין לה חדר וצריך יהיה להכשיר חדר. אם אתם משתפים אותה בבחירת המיטה, הצבע לקיר,מנורת הלילה וכדמומה נדמה לי שאפשר יהיה לעשות את השינוי הזה היטב ויחסית במהירות.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה על התשובה ושאלת המשך - איך עושים את זה??אמא של פיצי 07:38 01/06/2008
שלום אורית, קצת דאגתי מכך שלא היית, ואני שמחה שנעדרת בגלל חופש...
רציתי לשאול אם יש לך רעיונות איך לעשות הגמילה מהירדמות עם בקבוק. פיצי ילדה שמחה ונבונה עם טמפרמנט די נח, ובכל זאת ההרגל מושרש מאד וכבת שנתיים היא מתעקשת מאד על הדברים שהיא רוצה.
תודה מראש ושבוע טוב
   דרכים לגמילהאורית גודקאר, פסיכולוגית 12:37 01/06/2008
שלום אמא של פיצי,
יש שתי גישות מרכזיות לגמילה - גמילה מהירה וחדה, או הדרגתית. לכל אחת יש יתרונות, אבל בעיקר צריך לבדוק את העמדה הרגשית שלך בנושא, וכיצד את תרגישי עם פתרון כזה או אחר.
הייתי כן מסבירה לה שהבקבוק מזיק לה והיא יכולה להירדם בלעדיו, שאתם תעזרו לה אם היא תרגיש שזה קצת קשה, אבל אתם סומכים עליה שתצליח. אמירות קצרות ברוח זו צריכות לעבור ביניכן במהלך הלילה, וצריך לדעת שצפויים שני לילות לא פשוטים, אבל בסוף זה מצליח.
אני מניחה שלאמהות בפורום לידה בטח יהיו רעיונות יצירתיים מאד בנושא, לאחר שתחליטי איזו מהדרכים מתאימה יותר לכן.
בהצלחה!
אורית

http;//www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו