צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ילדה גדולה שאוהבת לשתות מבקבוק תינוקותמובכת 12:55 18/06/2008
אורית, שלום. אני מתייעצת איתך הרבה כאן במדור, ומתנצל על עילום השם הפעם, הסיבה היא שהנושא מביך אותי.
יש לי שתי בנות - בנות כמעט 7 וכמעט 4. הבת הגדולה שלי שתתה תחליף חלב מבקבוק תינוקות עד גיל 4, ואז "נגמלה" מהתמ"ל אבל המשיכה לבקש את הבקבוק לפני השינה (הרשי לי להניח לרגע את הפן של בריאות השיניים). היא טענה שהיא לא יכולה להירדם בלי הבקבוק.
כשהייתה בערך בת 5 וחצי והקטנה בת שנתיים וחצי הוצאנו את כל הבקבוקים מהבית וכך שתיהן "נגמלו" בבת אחת. גם לה וגם לקטנה לא היו קשיים מיוחדים להפרד מהבקבוק.
הבעיה שעד עכשיו היא שותה מבקבוק אצל סבתה לפחות פעם בשבוע. אני חוזרת - היא כמעט בת 7! עולה לכיתה ב'! זה לא מרגיש לי נכון, אבל אני לא מוצאת שום סיבה רציונאלית לא להרשות לה לשתות אצל הסבתא בבית מבקבוק תינוק (כבר אסרתי עליה להיראות עם זה בפומבי..). כמו שלא הייתי אוסרת עליה לשתות מכל כלי אחר שלא יהיה. גם הילדה וגם הסבתא קוראות לזה "להתפנק". מה דעתך? האם יש סיבה לצאת ל"מאבק" נגד שתיה מבקבוק תינוקות בגילה המופלג? אציין שהילדה מתוקה, חכמה, חברותית, אם כי מעט ילדותית יחסית לגילה.
   בקבוק תינוקות לילדת בית ספראורית גודקאר, פסיכולוגית 07:22 22/06/2008
שלום למובכת,
מתוך התיאור שלך תפס אותי המרחב המשותף לסבתא ולנכדה שמתגבש סביב לשתייה מבקבוק התינוקות. האם זו אימך או אימו של בנזוגך? אני מניחה שהיכולת שלך לדבר איתה משתנה גם לאור מידת הקירבה שאת חשה אליה.
מעניין לשמוע מה ממלא הצורך לא רק עבור ביתך, אלא גם עבור הסבתא. בעיני, העובדה שהיא מציעה לה בקבוק תינוקות היא מעניינת וחריגה, וכדאי לחשוב על זה יחד עם בנזוגך.
מכיוון שהילדה גדולה, ויודעת שיש משהו מביך בשימוש בבקבוק בפומבי, לא הייתי מנסה בכוח לקחת את ה"התפנקות" הזו, כפי שהן מכנות זאת. הייתי מנסה דווקא לדבר עם הסבתא - על הנזק לשינייים, על יצירת הדימוי הבעייתי של תינוקת לילדת בית ספר, על הרצון לשמור אותה קטנה, אבל גם להניח לה לגדול... מכיוון שזה מצב מורכב ייתכן שיהיה צורך ששני ההורים יבואו לכמה שיחות התייעצות. צריך לבדוק מה מקומה של הסבתא במערך המשפחתי, עד כמה היא מעורבת בטיפול היומיומי בילדים, מה קשריה עם הנכדיםה אחרים, ומה קשריה של ביתך עם האחים שלה, ועוד משתנים.
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   אורית יקרה, תודה על תשובתךמובכת 10:07 22/06/2008
הסתבא (אמא של בעלי) לא מעורבת בטיפול היומיומי בילדים אלא רק כשהם מתארחים אצלה. ביתי הבכורה מאד אוהבת להתארח אצלה וזה קורה לפחות פעם בשבוע. אני מנסה להבין באיזה אופן השתיה מבקבוק תינוקות עלולה לפגוע בה? הזכרת "דימוי של תינוקת" - למה הכוונה? האם לא ניתן לראות בכך עניין טכני בלבד כמו לעיסת מסטיק?
לגבי הסבתא - היא רוצה לתת לנכדים שמתארחים אצלה כל מה שהם רוצים. הגישה שלה היא משהו כמו שבבית ההורים יגבילו אותם ואצל סבתא הם יקבלו מה שהם אוהבים. לכן לפני ביקור היא גם מתארגנת על מלאי של ממתקים לפי האהבות של הנכדים. אז היא יודעת שהילדה אוהבת לשתות כך ולכן לא מונעת ממנה את אהבותיה. (זה לא שיום אחד בגיל 7 היא החליטה שהילדה תשתה מבקבוק תינוק, אלא היא לא עשתה את האקט של להפסיק להרשות, שאנחנו כהורים עשינו)

ועוד שאלה - האם יש דרך לשכנע את הילדה להפסיק?
שוב תודה מראש.
   יחסי סבתא-אמאאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:06 26/06/2008
שלום למובכת,
את שואלת אותי אם יש נזק בכך שילדה בת שבע תשתה מבקבוק תינוקות - איני יודעת לענות על כך כי לא ברור לי מה הבקבוק הזה מסמל עבורה ועבור הסבתא, וגם עבורכם ההורים. זה דורש בירור מעמיק יותר.
לא הייתי מנסה לשכנע את הילדה, אלא דווקא הולכת אל הסבתא, כדי לנסות לראות עם יש עוד דרכים בהן אפשר לפנק את הנכדה, במקום הדרך הזו. לדעתי, המחשבה על כך שבבית הסבתא אין גבולות אינה נכונה - הרי גם הסבתא לא תרשה לילדים לשחק במכשירים חשמליים, לרוץ לכביש או לנסוע לא חגורים באוטו! תמיד יש גבולות, השאלה רק איפה שמים אותם. גם הרעיון שפינוק משמעו חזרה להתנהגות ינקותית הוא משהו שדורש בעיני בירור והעלאת שאלה. העובדה שאת מובכת ומרגישה לא בנוח אומרת דרשני, בעיני.
הסיבה שאני לא מבקשת מהילדה היא שאני מניחה שיהיה לה לא קל לעמוד בפיתוי אם סבתא תכין את השתיה בבקבוק, וגם, זה יעמיד אותה במצב של מחלוקת עם סבתא האהובה, ולא הייתי רוצה בכך. אם קשה לך לדבר עם אימו של בעלך, הייתי מבקשת מאישך שיעשה זאת בעצמו. אני מניחה שגם הוא מרגיש לא נוח עם הפינוק הזה.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   אורית, תודה רבה על ההכוונה.מובכת 13:31 26/06/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו