צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  חשש להפרעת אכילה בבת 9בעילום 12:57 22/06/2008
בתנו בת כמעט 9 החלה בשבועות האחרונים לבטא הערות, המעלות אצלנו חשד לתחילתה של הפרעת אכילה.
משקלה תקין לחלוטין, אפילו ניתן להגדירה רזה. היא אובחנה כחולת צליאק לפני כשנתיים והיא שומרת על תזונה נטולת גלוטן.
באופן כללי התזונה בביתנו היא מאוזנת וטובה.

לאחרונה החלו התבטאויות מצידה, כמו "תראו כמה אני שמנה" "הרגליים שלי ממש רועדות מרוב שומנים" "כמה אחוזים הגבינה הזאת?" וכן הלאה...

למרות ההתבטאויות האלה, מבחינת הרגלי אכילה לא חל כל שינוי (היא עדיין אוכלת ממתק או שניים ביום, ועדיין מקבלת לבי"ס גם כריך אחד עם ממרח כלשהוא וגם חצי פיתה עם שוקולד למריחה, ואוכלת את שניהם).

יש לציין, שאחת החברות הטובות ביותר שלה היא מאוד רזה (ברמת תת משקל) בשל בעיות רפואיות וגם בשל בררנות באכילה, וייתכן מאוד שהיא משווה את עצמה אליה.

כיצד עלינו להגיב לדבריה? האם יש צורך במצב כזה לפנות לאנשי מקצוע? אם כן - למי? מתחילים מרופא ילדים?

בתודה מראש על תגובתך המחכימה...
   חשד להפרעת אכילהאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:09 26/06/2008
שלום לאמא העלומה,
החשש שהעלית רציני ומטריד מאד. המקום הנכון להתחיל בבירור יהיה אצל רופא הילדים - לבצע בדיקות דם, משקל והתפתחות בכלל. אם הוא יראה קושי, בקשי ממנו הפנייה לדיאטינית קלינית ולפסיכולוגית של הקופה. בחלק מהקופות יש מרכזים לטיפול מיוחדים לנושא, בחלק מהקופות הטיפול לקוי וחסר מאד! אבל בכל מקרה, לא נדע בלי בדיקת רופא מקדימה, שכן זוהי הפרעה חריפה שנפגשים בה הגוף והנפש.
מקווה בכל ליבי שתתבדו, ואם יש לכם ספק נוסף, פנו לפסיכולוגית בית הספר או למרכז הטיפול בקהילה הקרוב למקום מגוריכם! אל תישארו על החשש.
כל טוב,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו