צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  בן 18 חודשים קם בבכי ומסרב לישון במיטהקרן 17:17 03/07/2008
שלום אורית,

בני בן השנה וחצי התחיל לבכות בכל פעם שמשכיבים אותו לישון במיטה שלו, וכשהוא קם בבוקר (יותר ויותר מוקדם!) הוא מתעורר בבכי ומסרב להשאר במיטה גם לא לרגע.
עד לפני שבועיים הוא היה נרדם לבד בלי בעייה וישן כ-11 שעות עד שקם במצב רוח טוב. עכשיו הוא נרדם אחרי בכי וישן כ-9.5 שעות בלבד.
מה שמוזר הוא שבגן הוא עדיין ישן כרגיל - כשעתיים, ואין לא בכלל בעיה להרדם שם. הוא גם במצב רוח כללי טוב ולא נראה שמטריד אותו כלום.
זה לא שיניים (כשיצאו לו שיניים זה היה אחרת).
יש לי כמה רעיונות לגבי מה זה יכול להיות, ומה שהייתי רוצה להתייעץ לגביו זה אלף - מה לדעתך זה יכול להיות, ובית - איך מפסיקים את זה?!
לפני שזה התחיל היה לילה אחד שהוא התעורר בבכי ולקח לנו כ-10 דקות לשמוע אותו ולהגיב. כשבאנו אליו מצאנו אותו ממש בהיסטריה.
חוץ מזה, לאחרונה התחלנו בשימוש (קל!) ב"טיים אאוט" בתגובה להרבצה - משהו שהוא למד בגן. הוא כבר כמעט לא עושה את זה ולכן כבר לא מקבל עונש, אבל אולי זה היה טראומתי מדי בשבילו...? העונש כולל ישיבה בפינה לדקה וחצי.

האם זה רק שלב חולף? מה אפשר לעשות כדי להוציא אותו מזה?!

תודה רבה!
   שינויים בהרגלי השינהאורית גודקאר, פסיכולוגית 13:29 06/07/2008
קרן שלום,
התיאור שלך עשוי לנבוע מקפיצה בהבנה של בנך, וברצון שלו ליתר עצמאות וניידות. ייתכן שהוא זקוק כעת לפחות שעות שינה, במיוחד אם שנת הצהרים שלו כה ארוכה. ייתכן גם שהוא מבין יותר את הנפרדות שלכם ממנו, וקצת מבוהל מזה. במהלך ההתפתחות הרגילה יש שלבים של היצמדות חוזרת להורים לאחר פרק זמן של עצמאות והתרחקות.
מה שאני מציעה זה לגלות סבלנות רבה, להזכיר לעצמכם שאת היכולת לישון ולהירדם יש לו, וסביר להניח שזה רק משהו חולף. הייתי מנסה להיות יותר סבלנית בהרדמה, אולי לאחר מעט את שעת השינה (קיץ והשמש שוקעת בשעה מאוחרת יותר), ולהיצמד לטקסי השינה שכבר גיבשתם לכם.
אם המצב נמשך יותר מחודשיים יש מקום לבירור נוסף.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו