צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  לא ממושמעת ארית 22:53 07/08/2008
שלום אורית
הבת שלנו (כמעט בת שלוש,)לומדת שחיה מאז היותה בת חודשים ספורים עם הפסקה של כמה שבועות בגיל שנתיים וחזרה נלהבת למדריך חדש,
בשבועות האחרונים היא מתעקשת לחרוג מההנחיות של המדריך האהוב דורשת מאבא (איתה במים)לעזור לה בפעילויות מסוכנות, בוכה ומסרבת לחזור למסלול הרגיל (אבל אני רוצה!).
פעם אחת עזבנו לפני סוף השעור בתקווה שהיא תרגיש שהיא מפסידה אבל השבוע המדריך העיר לה בעדינות (לראשונה)ומיד היא סובבה אליו את הגב התחילה לבכות ודרשה לעזוב.
אחרי הרבה נסיונות כושלים להחזיר אותה לבריכה עזבנו, וכעת היא לא מעוניינת ללכת לשעור נוסף,

גם במפגש ההכרות עם הגננת החדשה היא נעלבה ממשהו שולי נדבקה לי לרגל ובבית אמרה שהגננת כועסת ושהיא לא אוהבת את הגננת

בשאר הזמן איתנו היא לא מגלה צייתנות רבה במיוחד אם היא עסוקה במשהו אחר ואני צריכה לספור עד שלוש כדי לגרום לה להתנער ולבצע. היא גם לא ממש מתרגשת מסנקציות,

היא מרבה להודיע לאביה שהוא לא חבר שלה, שרק אמא (ולפעמים גם הגננת הוותיקה) חברה ומסננת אותו מפעילויות משותפות, וימים שלמים היא בקושי מחליפה איתו מילה,

- היא כבר גמולה מפיפי ביום אבל קקי לא תמיד מצליח לה, ובבית מסתובבת עם מוצץ ושתי בובות ומעדיפה בקבוק.

מה את מבינה מכל זה?
איך נלמד אותה לציית?
איך נגרום לה להבין שרוצים את טובתה?
ובקשר לשחיה
האם להתעקש ללכת ולהסתכן בארוע נוסף?
ואם לא נלך האם זה לא ייתן לה תחושה שהיא מנהלת את העניינים?

תודה
ארית
   עדכונים אחרוניםארית 20:41 08/08/2008
הי אורית
בנתיים התיעצתי עם המורה לשחיה שהציע לא לשאול אותה אם היא רוצה אלא פשוט להגיע לשיעור ולראות מה קורה...

אני לא יודעת אם זה היה חכם אבל בבוקר הודעתי לה מה הסדר יום + הרצאה על כללים ותפקידים ואחרי שהשמיעה מחאה תארתי לה כמה כיף בשעור והבטחתי לה פרס אם השעור יעבור בשלום, היא מיד הבטיחה להתנהג יפה ואכן השעור היה נהדר,
את הדרמה קיבלנו אחרי שמאסה בפרס ודרשה אותה בצבע אחר (נתתי לה לבחור)....
ומשם עברנו כמקובל אצלנו לגלות בחדר שלה, בכי על השטיח העפת חפצים, בעיטה בכיסא, אופס הוא נפל לה על הרגל, בכי חדש, וכ"ו,
מחכה לתגובתך
ארית
   מרדנותאורית גודקאר, פסיכולוגית 13:23 20/08/2008
שלום ארית,
גיל שלוש מאופיין פעמים רבות בהרבה התעקשויות, ניהול מו"מ עם ההורים, התפרצויות ומרדנות. השאלה היא האם זה מוגזם או במידה סבירה, ועל השאלה הזו רק אתם כהוריה תוכלו לענות. אני מציעה לתת לילדה שלכם שיקופים רגשיים במצבים האלו - נראה לי שאת ממש כועסת עכשיו שלא קיבלת את הפרס שרצית; או - זה בטח מאכזב מאד שהשיעור לא כייף כמו שדימיינת שיהיה. כל התייחסות כזו אל המתרחש בליבה פנימה טובה ומקדמת אותה מבחינה רגשית - היא עוזרת לה להבין טוב יותר את עצמה ואת רגשותיה, היא עוזרת לה להעביר את הרגש משפה של מעשים לשפה של דיבורים, היא נותנת לה תחושה שאתם מנסים להבין אותה, גם אם אינכם מסכימים בהכרח להתנהגות הזו, ושהיא לא נשארת לבד עם הרגשות שמציפים אותה. השיקוף הרגשי מאד יעיל, אך דורש הרבה עבודה וזמן והשקעה - זה נותן פירות בדרך כלל לאחר כמה חודשים.
אם אתם מרגישים שהשחיה קשה לה כרגע - אני לא בטוחה אם צריך בהכרח להתעקש. היא רק בת שלוש, ואם אין שאיפות אולימפיות, זה לא צריך להיות כאב לב גדול מידי לעשות הפסקה או חופשה. מצד שני, אם זה לא ספציפי לחוג, אלא מסמן את כל ההתנהלות שלכם בבית בימים אלו - אולי כדאי לפנות לכמה שיחות של הדרכת הורים. סביר להניח שעם הזמן תהיה רגיעה בהתנהגויות האלו, צריך סבלנות ולנסות להימנע מעימותים לא חיוניים.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו