צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ויכוחים בין אחיםטליה 13:53 11/08/2008
שלום רב, יש לי שני ילדים מקסימים ,בת 5.5 ובן 3.5 שרבים כמעט כל הזמן מכל סיבה אפשרית ובלתי אפשרית .בעבר הייתי מתערבת המון וכל פעם מחדש מסבירה להם שהם אחים ושאחים צריכים לכבד אחד את השניה, להתחלק,לאהוב ואם היו מרביצים הייתי שולחת אותם לחדר כל אחד בנפרד, למס' דקות להרגע, אך הדבר לא עזר והם המשיכו לריב גם אחרי דקה.בשלושה שבועות האחרונים ניסיתי לשנות גישה ולא להתערב בויכוחים בינהם אך נדמה לי שגם כך אני לא מצליחה למנוע ריב אפילו ההיפך כל ריב עכשיו מגיע מהר מאוד למצב שהם מרביצים אחד לשניה ואח"כ מגיעים אליי בוכים ולמרות שגם בשלב זה אני מנסה שלא להתערב ומסבירה להם שהם צריכים לפתור זאת לבד מבלי לערב אותיהדבר לא עולה יפה .
אני משתדלת מאוד, בזמן שאני איתם לאחר העבודה,להקדיש לשניהם תשומת לב,אהבה ואיכפתיות כך שלא נראה לי שהריבים בינהם נובעים מחוסר תשומת לב .
האם הכל בסדר אצלנו ?
   משעעעעמממם לי!אורית גודקאר, פסיכולוגית 13:27 20/08/2008
טליה שלום,
ייתכן שזה לא הדבר היחיד, אך סביר להניח שאחד הגורמים להתרבות עימותים היא שעמום. נסי ליזום פעילויות עם הילדים בבית - הוציאי חומרי יצירה ושבי איתן ליד השולחן, צאו לטיול של איסוף אבנים מעניינות בחוץ, ואחר כך פרסו את השלל על בריסטול ועשו תערוכה, הכינו עוגיות יחד, ועוד פעילויות אקטיביות שגם את תהיי חלק בהן. זה גם יאפשר לתקוף את המקור השני למריבות - תחרות על תשומת לב הורית. נסי לתת תשומת לב והתייחסות לכל התנהגות חיובים של כל אחד מהם ושל שניהם יחד - איזה יופי צבעתם את הציור הזה יחד! היה ממש כייף לראות אתכם. נסי ליזום משימות בהן הם צריכים לשתף פעולה כדי להצליח, כמו ציור משותף או הרכבת פאזל במשותף. אל תתייחסי ישירות למריבות, אלא נסי להציע פתרון לסיבות למריבות.
להתראות
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו