צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  פחדים ורגישותאילת 15:11 11/08/2008
אורית שלום.
בני בן שנתיים ו-5 חודשים ילד מקסים,חכם מאוד, ורבלי מאוד וגם..
בתקופה האחרונה (חצי שנה) הוא מפחד מהמון דברים. הוא לא מוכן להתגלש במגלשה (לפני כן התגלש), פוחד מהגלים בים (בקיץ שעבר לא פחד), לא אוהב כשיש הרבה אנשים ורעש מסביבו.
אם אני נכנסת איתו בבוקר לגן והילדים קופצים לקראתו ושמחים לראותו הוא נצמד אלי ומתחיל להלחץ ולבכות.
בכלל כשהוא מגיע למקומות חדשים הוא זקוק לזמן על מנת להתרגל ואז הוא משתחרר ומשתלב יפה.
כמו כן, יש לו קבעונות - הוא הולך לישון רק אם אנחנו מדליקים לו מאוורר בחדר, גם אם אני מסבירה לו שהמזגן דולק...
האם זה נורמלי לגילו ואני סתם מתרגשת? (אני קצת דואגת כי אני באה מתחום החינוך המיוחד ויש לו כמה התנהגויות שמתקשרות אצלי עם הפרעות בתקשורת)האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לו?
אשמח לתגובתך.
   רגישות וחרדותאורית גודקאר, פסיכולוגית 13:31 20/08/2008
שלום אילת,
אני מבינה את הרגישות והזהירות בה את בוחנת את בנך, אך נדמה לי שאפשר להניח שאין לו בעיית תקשורת (-: הוא מבהיר היטב את צרכיו. יש בהחלט רגישות וחרדות שמציקות לו בזמן האחרון, אך זה דבר שקורה לילדים רבים בגיל הזה.
במצבים של חרדה חשוב מאד לנסות לשמור על שגרת חיים ברורה ומוכרת ככל הניתן. חשוב לתת לו מרחב להיצמד למה שנותן לו בטחון, אך בהדרגה לנסות לשחרר את ההיצמדות. למשל, לנסות להדליק את המאוורר ואז לסגור לכמה דקות ושוב להדליק, או לנסות להרחיק את המאוורר מהמיטה כל פעם קצת.
סביר להניח שהחרדות יחלפו לאיטן עם הזמן, בעיקר אם אתם תגלו סבלנות ולא תיבהלו. אם אתם מרגישים כיוון של התגברות החרדות - הייתי מציעה לכם לפנות לפסיכולוג ילדים שיפגוש אתכם ואותו ויציע התערבות מתאימה. אם יש מצב סטטי או שיפור - הייתי ממתינה בלי לשנות ממנהגכם.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו