צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  סיוטיי לילה אמא 07:49 17/08/2008
שלום אורית אני שוב פונה אליך, ברשותך,והפעם בגלל חלומות שפקדו את ביתי בלילה-
בשבוע שעבר היא הגיעה לחדר שלי ושל אביה באמצע הלילה,העירה אותי ואמרה לי שהחדר שלה מלא בחרקים קמתי והלכנו יחד לחדר,הדלקתי את האור והראתי לה שאין שום חרק ואז היא התעקשה ואמרה לי "הנה יש פה עכביש את לא רואה? " והייתה שם נקודה קטנה קבועה על הקיר אז עשיתי עצמי מסלקת אותו והרגעתי אותה בטענה שהעכביש חוסל ואפשר לחזור לישוןאך לאחר מס' דקות היא חזרה לחדרינו ואמרה שהיא עדין פוחדת,חיבקתי אותה והיא נרדמה איתי במיטה. לאחר כשלושה ימים שוב פקד אותה חלום,והפעם היו נמלים בחלומה,אז אמרתי לה שזה רק חלום והיא אמרה לי,כשהיא ערה,"אמא תראי כל הריצפה מלאה נמלים" ולא הסכימה לרדת מהמיטה,לקחתי אותה שוב לחדרה ושוב הדלקתי את האור והראתי לה שאין נמלים ושזה רק חלום והפעם ניגשתי אל הצעצועים והבאתי איתי שרביט ואמרתי לה שעם מילות הקסם "אברא קדברא" אפשר לגרש חלומות רעים,וכך עשינו לאחר מכן חיבקתי אותה עד שהיא נרגעה ונרדמה,
הנושא מטריד אותי נורא וקיימת בי התחושה שהוא נובע מחשש לגבי התקופה החדשה- כיתה א' ואני מאוד מקווה שזה קשור רק לחשש ולא לחברתה של ביתי מה גם שבימים האחרונים היא אומרת ,לעיתים רחוקות אמנם,שהיא לא רוצה לעלות לכיתה א'ולעיתים גם מייללת ומדברת כמו ילדה קטנה ואני תמיד מבקשת ממנה שדבר כמו בוגרת אחרת היא לא תקבל את מבוקשה.

האם אופן הפעולות בהן אני נוקטת הוא נכון?והאם אכן כל הנ"ל נובע מחשש מהתקופה החדשה והאם כל זה נורמלי?
   פחדיםאורית גודקאר, פסיכולוגית 00:54 21/08/2008
אמא שלום,
את מתארת מצב שיכול להיות מאד סביר שקשור ללחץ לקראת הכניסה לכיתה א', והנה, לשמחתנו, זה כבר מעבר לפינה וכבר לא יהיה חשש מפני, אל הדבר עצמו. לפעמים קל יותר להתמודד עם משהו מאשר לפנטז איך יהיה להתמודד איתו. סביר להניח שמפלס החששות ירד.
לגבי החרקים והטיפול בפחדים בלילה - נשמע לי מצוין, הרעיון של קסם, היא עוד בגיל שזה עשוי להיות מתאים מאד. לגבי הדיבור התינוקי - אפשר בנוסף לדרישה לדבר כמו שצריך כדי שתקבל את מבוקשה לתת לה פתח לביטוי חלקים תינוקיים יותר שלה, למשל, להזמין אותה מפעם לפעם להיות התינוקת שלך שמתפנקת עליך ולדבר אליה כמו לתינוקת, כששתיכן יודעות שזה משחק משותף ולא מציאות. זה ירגיע קצת ויראה לה שהיא לא מאבדת משהו בגדילה שלה.
בזמן שנותר נסי לעזור לביתך להכיר כמה שיותר את השגרה הצפויה לה בבית הספר - גשו לבקר, הכינו את הקלמר והתיק, הכינו מידי פעם "שיעורים". המטרה היא לא ללמד אותה אלא ליידד אותה עם המושגים והמצבים שיגיעו בקרוב.
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו