צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  בת שנתיים שמרביצהאמא של פיצי 07:51 20/08/2008
שלום לך אורית,
פיצי בת השנתיים וחודש היא ילדה מאד אנרגטית, מפותחת, נבונה, וורבלית ומלאת שמחת חיים.
אנחנו קצת מוטרדים מכך שהיא דוחפת, מרביצה ונושכת לעתים בלי סיבה הנראית לעין. לפעמים בתוך שמחה והתרגשות זה נהפך למכה, אבל לפעמים זה פשוט לא ברור. כשהיא נמצאת במקום ציבורי היא מתקרבת לילדים שאיננה מכירה, בעיקר גדולים ממנה ודוחפת או צובטת אותם. נראה לנו שהיא מבינה שאסור לנהוג כך, אתמול למשל היא הרביצה לבובה שלה ואז אמרה בקול "אסור להרביץ, אסור לדחוף".אבל היא כנראה לא מצליחה לשלוט בזה.
אולי זה קשור בכך שאני בהריון, בטרימסטר שלישי, זה הריון לא קל וכבר שבועות רבים שאני בתפקוד נמוך מהרגיל. בעלי נמצא איתה הרבה והקשר ביניהם מצוין, ואני הרבה פחות.
שאלותי: האם זה מצב מדאיג, ומה לדעתך כדאי לעשות?
מתנצלת אם יצא ארוך, ותודה מראש.
   תוספת בעניין ההריוןאמא של פיצי 07:53 20/08/2008
פיצי יודעת שיש תינוקי בבטן של אמא, היא מלטפת אותו ונותנת נשיקה, לפעמים בתוספת פליק קטן. ומגלה עניין גדול באד בתינוקות שסביבה
   התרגשות שהופכת לסערהאורית גודקאר, פסיכולוגית 01:05 21/08/2008
היי אמא של פיצי ושלום שוב,
לילדים רבים בגיל שנתיים קשה מאד להכיל רגשות סוערים, וזה יכול להיות באותה מידה כעס, התרגשות, שמחה, או עצב. התגובה עשויה להתבטא באופן בו תיארת.
חשוב מאד להציע לביתך שיקוף רגשי - נראה לי שאת נורא מתרגשת לפגוש חבר חדש, או - זה קצת מפחיד לחשוב שיש לאמא תינוקי בבטן. כל הצעה שלך למה שנדמה לך שהיא מרגישה כרגע תעזור לה להבין טוב יותר את עצמה, ולווסת בצורה מותאמת יותר את ההתנהגות. אחרי השיקוף צריכה לבוא אמירה קצרה לגבי הגבול - אני מבינה שאת עצובה/כועסת/מתרגשת/שמחה אבל אסור להכות! רק הצימוד הזה של המללת הרגש והשתתפות בתחושתיה לצד הצבת גבולות תיתן תוצאות טובות בטווחה ארוך. חשוב לזכור שזה כלי מצוין, אך דורש התמדה וסבלנות. התוצאות עשויות להגיע רק בעוד כמה חודשים, וזה אכן לא קל, במיוחד שאת בסוף הריון והסבלנות מתקצרת מאד.
יחד עם זה, היא ילדה צעירה מאד, והשינוי בעמדה שלך יכול די מהר לייצר שינוי גם בהתנהגות שלה.
אם אתם מרגישים שיש כאן משהו רחב יותר, הייתי מציעה לפנות להתייעצות פנים אל פנים, ולהרחיב קצת יותר.
שיהיה הריון קל ולידה מוצלחת ובידים מלאות!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה רבה אורית על תשובתך , ועל הליווי הכללי. יום טוב שיהיה לךאמא של פיצי 07:44 21/08/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו