צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ילדה בת 4ורד 21:47 15/08/2008
שלום, אחייניתי בת 4, היא התייתמה באמה בגיל 4 חודשים עקב תאונת דרכים של האם.
הילדה גדלה אצל אמו של האב, שעוזרת לו בגידולה, למרות שגם אנחנו רצינו, אבל האב חזר להוריו ורצה שהוריו יגדלו אותה.
אין כל כך קשר בין הילדה לבין האב, כדוגמת חיבוקים, ותשומת לב. לעומת זאת, עם אמי, שהילדה קוראת לה אמא, למרות שהיא יודעת שהיא סבתא שלה ולא אמה, היא מאוד אוהבת, היא נמצאת אצל אמי פעמיים בשבוע, מאוד אוהבת אותה, אמי מקדישה לה המון תשומת לב ואהבה. כל פעם שמחזירים את הילדה לבין הסבתא אמו של האב, היא בוכה ואינה רוצה לחזור, לאחרונה היא החלה אפילו להתנגד, ולהגיד לאבא שלה שהיא רוצה להישאר אצל אמי.
בנוסף, הילדה החלה לעשות קאקי בתחתוניה, למרות שהיא כבר כשנה בלי טיטול, אין לי כל כך מושג למה.
הילדה מאוד חכמה, יודעת הכל, יודעת על תאונת אמה, שואלת המון שאלות.
הייתי מאוד רוצה שהילדה תתחיל ללכת לפסיכולוגית, אבל אין לי מושג אם זה הגיל שרצוי, ואיך כמובן להעביר לאבא שלה שהדבר נחוץ לה מאוד.
לאחרונה נודע לנו, שלאמו אין כבר כח אליו יותר, מכיון שהוא אדם מאוד קשה, מקלל בבית, צועק כל פעם, לא מעריך את מה שהיא עושה, זורק דברים ואפילו מרים ידיים. את הכל לדעתי הילדה רואה.

אני מבקשת את חוות דעתך המקצועית.
תודה
ורד
   קשה מאדאורית גודקאר, פסיכולוגית 13:37 20/08/2008
ורד שלום,
סיפור החיים של הילדה שאת מביאה לכאן מתוך דאגה ואהבה קורע לב ממש. קשה מאד. קוראים והלב יוצא אליה, ואני שומעת גם את הרצון הטוב שלך לעזור.
מצד שני, יש לה אבא שאחראי לגידולה, והוא זה שיחליט האם הילדה במצוקה שדורשת התערבות מקצועית או לא. הייתי מוותרת מראש על הניסיון להפנות אותו לאיש מקצוע, אבל כן הייתי מעלה בפניו את מה שאת מרגישה כמצוקה של הילדה. הייתי אומרת לו שאת מרגישה אותה עצובה וחרדה יותר מהרגיל, שאת חוששת כשאת רואה כמה קשה לה להיפרד מהסבתא, שאולי היא מוטרדת יותר מכפי שהיה צפוי, והייתי שואלת אותו מה דעתו? איך הוא רואה אותה? האם גם הוא חושב שהיא במצוקה לאחרונה? ויותר מכך לא הייתי עושה. סביר להניח שאם תאמרי לו - הילדה צריכה טיפול! בפסקנות ובהחלטיות זה ירחיק מאד את האפשרות שהיא תגיע לטיפול. האבא ירגיש מותקף, וירגיש כורח להוכיח לכולכם שאתם טועים ושאין לילדה שום קושי. לכן החלק שלך צריך להיות לעורר אותו למחשבה ולהתבוננות ולא יותר.
זה מאד מאד קשה - הרי את רוצה לעזור לה, וכואבת את כאבה. אבל אם את באמת רוצה לעזור לה, התהליך חייב להיות ביוזמה של אביה ומתוך הבנה עמוקה שלו את מה שקורה לביתו. כל עקיפה שלו או ניסיון לשכנע אותו לכיוון זה או אחר יזיק לילדה בטווח הארוך וחבל.
מקווה שעזרתי,
אורית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו