צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  האם לגדל את בני על פי לו"ז של הורים אחרים?פרח 10:28 02/09/2008
אורית שלום,
בני בן שנה ושמונה חודשים. בשנה שעברה הוצאתי אותיו יום יום בשעה 13:00 מהמשפחתון (בימים שלא יכולתי אחת הסבתות אספה), הייתי האמא היחידה שעשתה זאת.
השנה הוא בגן של 13 ילדים. אני פחות גמישה השנה אך כנראה שאצליח יומיים או שלשה להוציא אותו ב 13:00, שוב פעם רק אני מכל ההורים, (מתוך ימים אלה, יום אחד גם סבתא תוציא) ובשאר הימים יישאר עד 16:00.
הסיבה שאני עושה זאת היא שנראה לי חשוב שילד לא יבלה המון שעות במסגרת, ולמזלי, אני יכולה לאפשר זאת.
יש לי 2 שאלות: הראשונה, אני חשה אי נעימות (לא גדולה מדי) מכך שהוא יהיה "יוצא דופן", היחיד שהולך ב 13:00, ומצד שני נראה לי מוזר לגדל את הבן שלי לפי לו"ז של הורים אחרים. האם הוא ירגיש "יוצא דופן" והאם בהכרח זה שלילי?
השנייה נוגעת לעובדה שיהיו לו ימים עד 16:00 וימים עד 13:00, נראה לי שבהכנה שתיעשה כל בוקר ובה אומר לו "היום אתה ישן בגן" ולחילופין "היום אמא תבוא בצהריים ואתה תישן בבית" זה יהיה בסדר, לאט לאט יתרגל לכך שיש ימים כאלה וימים כאלה. מה דעתך?
יש לציין שהגננת לא "מתה" על זה אבל היא הולכת איתי
תודה רבה ושנה טובה
   קביעות ולוחות זמניםאורית גודקאר, פסיכולוגית 11:52 04/09/2008
שלום פרח,
השאלה בכותרת הודעתך מעלה מיד את הרצון לומר - ברור שלא! לוחות הזמנים של המשפחה שלך הם אלו שאת צריכה לקחת בחשבון, בעוד לאחרים יש שיקולים ואילוצים משלהם.
אבל אני תוהה קצת על ההקשר בו נשאלת השאלה שלך. למשל, האם הצורך להוציא אותו בצהרים גם במחיר שסבא/סבתא יעשו זאת הוא שלך או שלו? עד כמה בנך מסתגל היטב לשינויים ואי קביעויות? עד כמה הוא זקוק לטקסים סביב פעילויות יומיומיות כמו ארוחה או שינה?
אפשר להוציא ילד מהגן בהצהרים לסירוגין, גם כששאר הילדים נשארים, ואפשר גם להחליט שלא, בלי קשר לשעה בו יוצאים שאר הילדים מהגן. בעיני, השיקול המכריע הוא מה הצורך של הילד, ועד כמה זה באמת הצורך שלו או ייסורי המצפון ההוריים, או רצון שלנו לעוד שעות יחד משפחתיות. במצבים מסוימים אני מציעה להורים להוציא באופן קבוע את הילד מהגן בצהריים, אפילו במחיר של שכירת מטפלת - זה תלוי בהרבה נתונים, כולל האילוצים הכלכליים של המשפחה.
לגבי איך לעשות זאת - רצוי שאלו יהיו ימים קבועים, ואז הוא ידע שבכל יום שיש חוג התעמלות הוא נשאר, בעוד בימים אחרים לא. אם זה לא אפשרי, אז באמת הכנה בבוקר יכולה להתאים. נדמה לי שאכן עדיף לילדים שיהיו פחות שעות ב"מקום העבודה" שלהם, אבל לא תמיד המציאות מתיישרת עם מה שרצוי, לכן עושים מה שאפשר.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה רבה פרח 17:05 05/09/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו