צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  התאפקות לפיפיאורית 14:44 10/09/2008
אורית שלום,
בננו בן שלוש וחצי לפני כשלושה חודשים נולד לו אח. לאחרונה שמתי לב שהוא מתאפק ועוצר את הפיפי, הוא אף פעם לא מפספס ובכל זאת כשאני רואה שהוא מתאפק אני מנסה לשכנע אותו לעשות את הפיפי ומסבירה לו שזה יכול לגרום לכאב בבטן וכדאי לו ללכת לעשות. לפעמים הוא מקשיב והרבה פעמים ממשיך להתעקש ולהתאפק.
אני מבינה שזה קשור לצורך בשליטה אבל לא יודעת אם לנסות לשכנע יותר או פשוט להניח לזה?
דבר נוסף ששמתי לב אליו כי באחרונה במצבים של מבוכה או סתם כשהוא מסתלבט ומבסוט הוא מכניס את הידיים לתחתונים ומשחק עם הבולבול, כמובן שכשהוא לבד או בחדר זה בסדר גמור אבל חשבתי שבחברה כן כדאי להגיד משהו. לא כלכך יודעת מה ואיך ומתי כדאי להגיד, מה דעתך?

תודה, אורית
   הפיפי הזהאורית גודקאר, פסיכולוגית 14:01 16/09/2008
שלום אורית,
יש ילדים רבים שמנסים להפעיל שליטה על הסוגרים ולמנוע יציאה של פיפי או קקי. במקרה שלכם נשמע לי נכון להניח לו, ולא לעשות עניין. הייתי מעודדת אותו לשתיה מרובה, כי זה יצור את הצורך לעשות פיפי אם ירצה בכך ואם לא. היוצא דופן היחידי הוא מצב כרוני בעייתי של עצירת שתן, כלומר, כשילד לא עושה פיפי יום שלם! לא נשמע לי שזה המצב אצלכם. זוזי צעד אחורה, והשתדלי לא להתייחס.
לגבי האוננות - גם זה מאד שכיח בגיל. התפקיד שלנו כהורים זה לומר משהו על כך שהמשחק הזה בטח מעניין ומהנה, אבל הבולבול שלו הוא איבר פרטי, ולא נהוג לשחק איתו בפומבי, או בחברת אנשים. הוא יכול, אם הוא רוצה, להמשיך בזה בחדר שלו. ההזדמנות צריכה להיות כשאת מבחינה שזה מה שהוא עושה, לא צריך ליזום התייחסות במיוחד.
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו