צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  נדנודי שינהאמא 15:28 18/09/2008
היי אורית,
אני שוב פונה אלייך, ברשותך,בהמשך לסיוטיי לילה אשר עדין ממשיכים, עתה זה נדמה לי כמו נדנודי שינה ,מכוון שקודם לכן היא הייתה מעירה אותי ואומרת שיש נמלים או חרקים אחרים בבית ,כעת היא מתעוררת ופשוט מגיעה אליי, נכנסת למיטתי וממשיכה שם את הלילה אם אני או אביה לא מחזירים אותה למיטתה, תחילה חשבתי שכל הענין הוא חשש לקראת כיתה א' (אגב הענין עם השרביט לא ממש עבד -כי לפי דבריה השרביט "לא עובד"),אך עתה לאחר הכניסה לכית הספר היא מספרת שממש כיף לה וגם אין כל התנהגות חריגה,לכן אינני יודעת אם כל ענין הנדנודי שינה עדיין נובע מחשש שלה מסיבה כל שהיא,כששוחחתי איתה על מנת לברר למה היא מתעוררת ואם זה מחלום רע הבנתי שאכן כך אך היא לא הייתה מעוניינת לדבר על כך ואני מצידי לא לחצתי ורק הסברתי שזהו רק חלום וכשאנו חולמים חלום רע -אנו מתעוררים ואז רואים שזהו היה רק חלום ושעכשיו הכל בסדר .

האם ישנה סיבה לדאגה ?
   נדודני שינה בגיל בית ספראורית גודקאר, פסיכולוגית 21:16 25/09/2008
שלום אמא וצר לי על זמן ההמתנה הארוך,
סביר להניח שביתך חווה לחץ ממקור מסוים וייתכן שאפשר לקשר זאת למה שמתרחש בבית הספר. הייתי פונה לשיחה עם מחנכת הכיתה, ומבקשת ממנה לשים עין וללוות את ביתך יותר בהפסקות.
לא הייתי מנסה לתחקר את ביתך לגבי אירועים שקרו, רק לומר שאת רוצה לשמוע איך עבר עליה היום, גם אם זה דברים נעימים וגם אם זה דברים לא נעימים. כמודל, הייתי מתחילה לשתף אותה בעצמי בהתרחשויות נעימות ולא נעימות שהיו לך במהלך היום, כך שהיא תדע שגם עבורך יש מצבי קושי שאיתם את מתמודדת.
בשעות הלילה הייתי מנסה לגלות סבלנות רבה, ללטף, להרגיע, לומר שאת מבינה שקשה לה להירדם, ולנסות באמת לכוון למחשבות חיוביות, למשל, לתכנן אירוע שהיא מצפה מאד להתרחשותו, לתאר לעצמה את המפגש הקרוב עם חברה או סבתא, וכדומה. הציעי לה לשיר לעצמה בלב כשהיא לא מצליחה להירדם, והציעי לה לא להתעקש להירדם בחזרה, אלא רק לנוח במיטתה בשקט.
יהיה חשוב לראות מה קורה בימי החופשה והחג המתקרבים - אם תראו שיש הטבה משמעותית כנראה שיש בעיה מסוימת בבית הספר, וכדאי לדבר עם יועצת או פסיכולוגית בית הספר.
מקווה שעזרתי, שנה טובה ומבורכת!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה, תודה, תודה , חג נפלא ושנה נפלאה (-: אמא 10:29 28/09/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו