צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ריפוי בעיסוק ואיך באים ילדים לעולם?ליאת 15:28 22/09/2008
אורית שלום,
בננו בן קרוב לארבע ילד נבון,סקרן וורבלי. מגיל צעיר החל לקרוא מספרים ואותיות, מאוד מתעניין בקריאה.
בתחום המוטורי התפתחותו הייתה איטית הלך רק גיל שנה וחצי התקשה בלימוד של תנועות חדשות טיפס וקפץ בגיל מאוחר.
לאחרונה חשבתי לקחת אותו לאבחון של מרפאה בעיסוק, למרות שבדברים רבים הוא סוגר את הפערים עדיין הוא מעט מסורבל ומרבה ליפול ונמנע מעבודות של מוטוריקה עדינה ואין לו עדין יד דומיננטית.
אני מתלבטת איך להציג לפניו את האיבחון, האם להתייחס לקשיים למרות שהוא לא העלה ודיבר על כך רק לפעמים הוא כועס כשהוא נופל ושואל למה אני כל הזמן נופל?אבל מעבר לכך לא התיחסנו אף פעם לכך שקשה לו ואני גם לא בטוחה שהוא חווה את זה שקשה לו הוא פשוט נמנע. או פשוט להסביר באופן כללי מה עושים אצל מרפאה בעיסוק., מה דעתך ומה כדאי להגיד?

שאלה נוספת
לפני ארבעה חודשים נולדה לו אחות. דיברנו הרבה על איך זה להיות בבטן איך היא יוצאת ומאיפה. לאחרונה הוא החל לשאול" אבל איך תינוקות נכנסים לבטן" אמרתי משהו על כך שתינוקות באים מאהבה של אמא ואבא וגמגמתי משהו לא לעניין על ביצית וזרע.
רציתי לברר מה אפשר ורצוי להגיד בגיל הזה?
תודה, ליאת
   הבת שלי קוראת לריפוי בעיסוק "חוג" ואני אימצתי בברכה ובשמחהליאת 20:18 22/09/2008
וכששאלה "למה?" עניתי שזה בשביל לחזק את הגוף .
לא יודעת אם לדעתה של אורית זה בסדר,
אצלנו הלך טוב.
   השמטה לא מכוונת - סליחה ליאת!אורית גודקאר, פסיכולוגית 08:51 28/09/2008
בוקר טוב ושנה טובה,
אכן נשמט מעיני בטעות - מתנצלת על ההמתנה הארוכה!
אני בעד לומר את האמת על הרב"ע, כי ילדים מבינים בחושיהם מה באמת קורה והתעלמות מכך רק גורמת להם להרגיש שיש כאן משהו שראוי להסתיר או להתבייש בו. לכן הייתי אומרת שהוא ילד נבון ויש דברים שבהם קל לו יותר מילדים אחרים להצליח, אבל יותר קשה לו כשזה קשור לציור ולקפיצות, ולכן נלך לX (מה שמה?) והיא תשחק איתו ותעזור לו לחזק את הדברים האלו. אבל קודם כל היא צריכה להכיר אותו וגם הוא צריך להכיר אותה, ולכן תלכו קודם למפגשי היכרות, וכדי להכיר אותו היא תשאל אותו כמה שאלות, תבקש ממנו לעשות דברים, תקשיב לו.
אחרי שיכירו היא תראה איך יהיה טוב יותר לעבוד יחד כדי לשפר את מה שצריך לשפר וגם ליהנות יחד מכל מיני משחקים שיש לה בחדר.
לגבי השאלה - האם מאז הגמגום הוא חזר לבדוק איתך או שהרפה מהנושא? לעיתים ילדים מפרשים את המבוכה שלנו כאיתות לכך שעדיף להניח לנושא. הייתי מסבירה לו שכדי שיוולד ילד אמא צריכה לתת משהו משלה ואבא צריך לתת משהו משלו, ורק החיבור הזה ביניהם יכול להוליד ילד. אפשר לומר שלאמא יש בבטן ביציות ולאבא יש בבטן זרעים והביצית והזרע נפגשים ונוצר תינוק או תינוקת. זה הסבר נכון ומתאים לגיל, בלי להיכנס לאנטומיה של יחסי המין (: אם ממילא האירוע חלף לו הייתי מדברת גם עם אישך על הנושא, ובודקת איתו האם הוא מרגיש בנוח יותר לשוחח עם הבחור הצעיר, ומה לדעתו צריך לומר לו. חשוב שתרגישו שניכם בנוח מספיק עם ההסבר, למרות שאוטוטו הם כבר לא יבקשו מכם את ההסבר ויסתמכו על חלקי מידע וחצאי אמיתות שימצאו השד יודע איפה, כך שכל מידע מדויק שתספקו להם כעת יהיה התחלה טובה (:
מקווה שעזרתי, חג שמח!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו