צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  אמא עצבניתמיכל 02:28 24/09/2008
שלום אורית
לא נעים להודות, אבל לאחרונה אני מאד חסרת סבלנות עם הילדים בגלל מתחים שיש לי בעבודה. אני יודעת שזו לא אשמתם אבל התנהגות שבימים כתיקונם אני מעבירה בקלות(שלוקח הרבה זמן להתרגן בבוקר, שאני נאלצת להזכיר 4 פעמים לגרוב גרביים, והכי הרבה שמגיעים אחרי אחר הצהריים אינטנסיבי בחוץ ואיך שנכנסים אני חייבת רבע שעה של שקט בלי לשחק עם הילדי םאו שיבקשו ממני בקשות)
אני מוצאת את עצמי צועקת מהר מאד וחסרת סבלנות .האם מותר לאמא להיות עצבנית?איך שומרים על תדמית המרי פופינס והאם יש דרך להעביר את הבקשות שלי הללו בדרך יותר תקיפה מבלי להתעצבן?(המשפט האחרון בעיקר מתיחס צורך שלי בזמן שבו לא ,ינדנדו" לי, כמה דקות של שקט בין פעילות אינטנסיבית אחת לאחרת
תודה
   איך נרגעים?אורית גודקאר, פסיכולוגית 21:22 25/09/2008
שלום אמא עצבנית,
הפרדוקס המתסכל ביותר הוא כשמנסים להרגיע קוצר רוח ועצבים... הרי אין דבר מעצבן יותר מאמירה "תירגעי!" נסי לראות את זה כחלק מהניסיון הכללי של החיים המודרניים.
הייתי בודקת איפה את יכולה להנמיך ציפיות או להוריד לחצים בלי קשר לילדים - למשל, אם יש מועדי סיום לחוצים בעבודה, או משימות נוספות שמעיקות עליך מאד. נסי לארגן לעצמך זמן הירגעות בין סיום העבודה והכניסה לבית - אפילו חמש דקות בגינה של נשימות ארוכות מהבטן יכולות לעזור!
בנוסף, אני חייבת להודות שלא נורא בעיני שהילדים יודעים גם להתאים את עצמם לצורך של האמא. מותר לעשות כלל שבחמש הדקות הראשונות שלכם בבית עושים הכל בפנטומימה! אם השקט חיוני לך הם יוכלו להתרגל לזה. אפשר לנסות להציע כלל אחר של שמירה על קטע רגוע יותר עבורך, וגם להסביר לילדים, שאם הם ממהרים לפנות אליך בסוף את מתרגזת ולכולכם זה לא נעים.
ואגב, אם את מוצאת איפהשהוא את מרי פופינס תגידי לה שטוב שהיא נחלצה מארץ האגדות כי כאן על האדמה כמעט ולא יצא לי לפגוש מתחרות לה!
חג שמח ושנה טובה ורגועה ככל הניתן,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו