צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  גמילה מחיתוליםאמא של מאיה 08:56 19/10/2008
שלום,
מאיה אוטוטו בת שנתיים וחצי ולא מעוניינת להיגמל מחיתולים...
ניסינו כבר כמה פעמים. בהתחלה מאד התלהבה מהתחתונים אבל סירבה לשבת על הסיר ופישפשה בכל הבית.
לאחר מכן הסכימה לשבת אבל לא עשתה כלום. בהמלצת הגננת הורדנו את החיתול והבאנו לגן אותה על מנת שינסו שם. במהלך כל היום לא הסכימה לשבת על הסיר ועשתה כל היום בתחתונים. היא אמנם לא מראה שזה מפריע לה או שהיא מתביישת אבל לי זה מאד הפריע וחשבתי שהרגשת הכישלון תפריע לה אז החזרתי את החיתול. זה היה לפני חודש.
לפני חופשת סוכות הגננת שוב אמרה לי שאם אני לא רוצה שהיא תעבור את החורף עם חיתול ורק בשנה הבאה תיגמל אני צריכה להוריד לה את החיתול לגמרי. יהיו כמה ימים של השתנה על הרצפה אבל אחרי כמה ימים היא תבין ותעשה בסיר. היא ביקשה ממני להביא את הילדה אחרי סוכות עם תחתונים.
בימים האחרונים אני מנסה לשים לילדה תחתונים בבית אבל היא מסרבת בתוקף. היא אומרת חיתול, חיתול! לא רוצה תחתונים. היא יושבת על הסיר לפני האמבטיה בערב אבל לא עושה כלום.
מה לעשות? אני באמת רוצה שהיא כבר תיגמל ולא רק בשנה הבאה, אבל אני גם לא רוצה ללחוץ עליה ושהגמילה תהיה תהליך לא נעים. אם הילדה היתה מסכימה לחיתול אבל מפספסת לא היה אכפת לי אבל הילדה מסרבת לתחתונים.
מה לעשות?
   סירוב להיגמלאורית גודקאר, פסיכולוגית 17:50 19/10/2008
שלום אמא של מאיה,
ביתך נשמעת נחרצת מאד בסירובה להיגמל כרגע. לא סיפרת מה מצב שאר החברים בגן, אבל נדמה שהיא מבינה שיש כאן עניין והיא בהחלט עושה שריר. במצב כזה לא הייתי מתעקשת לגמול אותה כרגע, אלא הייתי מכחה לאביב ובינתיים עושה כמה דברים לקדם מוכנות לגמילה. לא סיפרת גם האם יש לה אחים קטנים ומה עמדתה בכלל סביב שאלות של גדילה וגמילה אחרות. זה מידע שיכול היה לעזור בהבנת התמונה השלמה, ובכל זאת, אנסה להציע כמ ה דברים גם עם המידע החלקי.
הייתי מתחילה לעסוק בנושא באמצעות סיפורים (לא לספר רק סיפורי גמילה, אבל להשחיל את זה בין יתר הסי]ורים, ובלי להזכיר אותה במפורש). הייתי דואגת שיהיה בסביבה סיר, כך שאם מיוזמתה תרצה לשבת עליו תוכל לעשות זאת. הייתי קובעת תאריך יעד (למשל, סביב יום ההולדת או חג כך שהיא תוכל להתכונן אל המועד הזה) ומספרת לה שכשיגיע פסח היא כבר תהיה ילדה גדולה ותעשה פיפי וקקי בשירותים, כמו כל הגדולים. וכך, כשיגיע האביב היא כבר תדע שזה מה שצפוי לה ושאתם נחושים, ויהיה לה זמן מספיק להתרגל ולהסתגל.
צריך יהיה כמובן לדבר עם הגננת, ולומר לה שאת מוכנה לשבול עוד כמה חודשים של טיטולים כדי שמאיה תהיה מוכנה באמת לגמילה וכדי לא להיכנס למריבות מיותרות. אמרי לה שאת מעריכה את המחשבה שלה על מאיה, ואת הרצון לעזור וגם לשאת בתוצאות, אבל במחשבה שניה נדמה לך שקו הפעולה הזה יהיה טוב יותר לטווח הארוך. אולי זה לא ימצא חן בעיניה שאת לא נשמעת לה, אבל אם תקדישי לזה מספיק זמן היא תתרצה ותבין, אני מניחה...
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   אורית שלום,אמא של מאיה 23:11 19/10/2008
מאיה היא הקטנה בבית, יש לה אח בן 6, אין אחים קטנים ממנה. אנחנו מאד פתוחים בבית והיא רואה את כולנו נכנסים לשירותים ואנחנו מסבירים לה מה אנחנו עושים.
בגן יש כמה ילדים בודדים שקטנים ממנה בקבוצה אבל הרוב גדולים ממנה (יש עוד קבוצה נפרדת של קטנים יותר). הקטנים בקבוצתה אינם גמולים אבל רוב הקבוצה גמולה.
ספרים אנחנו מקריאים לה בנושא גמילה והיא גם צופה בקלטות. כמו כן שיתפתי אותה בקניית התחתונים והיא מאד התלהבה מכך. בימים האחרונים מסרבת בתוקף ללבוש אותם.
אני כל הזמן מסבירה לה שהיא כבר גדולה ושהיא צריכה להיפרד מהחיתולים כמונו הגדולים, ולעשות בשירותים/סיר אבל כאמור מסרבת.
   מוכנות לגמילהאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:10 23/10/2008
שלום אמא של מאיה,
מהתיאור שלך אני חושבת שצריך להניח לנושא לזמן מה, ולהנמיך את העיסוק בו מבחינת הבית. יש אפשרות שהמשך העיסוק בו יצור "אנטי" אצל ביתך, ורק ירחיק את המוכנות מהישג יד. מכיוון שאתם ל עושים עניין (מן הסתם...) מכל ביקור בשירותים או מכל מילוי אחר של צרכים בסיסיים שלכם, כך נכון גם לא לעשות זאת איתה. בינתיים קבעי לעצמך מועד שנראה לך נכון להציב את הגמילה כעובדה, בה הטיטולים נעלמים מהבית, השטיחים מגולגלים והספות היקרות מכוסות (-; ועד אז שיהיה קצת שקט בנושא. סביר להניח שתקופת רגיעה תביא אותה למקום אחר, ובמידה שלא - צריך יהיה אז לחשוב על זה, אבל כרגע חבל להיטרד. בסופו של דבר היא תיגמל, אז כרגע שווה להינות מחלקים אחרים של ההתפתחות שלה בנחת.
להתראות
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו