צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  חלום מ-ז-ע-ז-ע של בן 6רוזי 12:38 26/10/2008
אורית היקרה שלום רב,
מבקשת את עצתך והבחנתך לגבי חלום של בני:
בני בן ה 6 התעורר הלילה בגלל חלום נוראי שחלם. הוא חלם שאני (אימו) אמרת שיש לחתוך את הראש של אחותו ואפילו התחלתי לחתוך לה את הראש. אימל'ה!

ראוי לציין שלבני אין פחדים חרגים במיוחד למעט פחד להיות לבד. אין אלימות בבית. אבל יש הרבה צעקות ובלאגן שכן יש לי שלושה קטנטנים סוערים ועליזים במיוחד.


מה דעתך? זה משהו שנובע מהילד, מעולמו הפנימי?
אולי מהסביבה כמו חדשות, סרטים מצויירים, משחקי מחשב?
או אולי משהו שנובע ממני? פחד ממני?

שיהיה יום נפלא,
רוזי
   חלומותאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:38 06/11/2008
רוזי שלום,
אני יכולה להבין מדוע החלום זיעזע אותך, המחשבה על כך שאת פוגעת או מבקשת מילדך לפגוע כך באחותו. מה שצריך להבין זה שהחלום לא מבטא אחד לאחד את המשאלות של בנך, ולא מעיד על כוונה מציאותית. לכן אפשר להירגע, לקחת אוויר, ולחשוב על החלום כמבטא משהו סימלי.
לכל אחד מאתנו יש לפעמים דחפים תוקפניים כלפי אנשים קרובים לו. החלום עשוי לבטא דחפים אלו בצורה מעודנת, שלא מאיימת על האדם האהוב במציאות. אני לא חושבת שזה בהכרח מבטא איזו אלימות שחווים בפועל, אלא יותר דחפים נורמליים שכולנו חווים.
הייתי מנסה לשמוע מבנך איך הוא מרגיש, ולהיות איתו בהרגשות האלו. הייתי מנסה להניח לבהלה שבוודאי הרגשת כדי להיות פנויה להקישב לחוויה שלו, ואחר כך להזכיר בעדינות שזה רק חלום, שבמציאות הוא יודע שאת אוהבת אותו ואת אחותו, ושאין סכנה שתפגעי בהם.
להתראות,
אורית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו