צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  איך להסביר מהו אבחון?ליאת 03:14 08/11/2008
הילד שלי מטופל אצל קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק מגיל 3. האבחון האחרון שעבר היה בגיל 3 וההסבר שקיבל בהתאם. כעת, אין לי ספק שאצטרך להסביר יותר ואין לי מושג מה להגיד???

באבחון יפגש עם רופאה התפתחותית ופסיכולוגית.
   הבן בן 5.5ליאת 03:15 08/11/2008
   איך מסבירים מהו אבחוןאורית גודקאר, פסיכולוגית 16:48 12/11/2008
ליאת שלום,
אכן זו התלבטות. בדרך כלל חשוב לומר אמת, ולא להסוות את האבחון באופן מוטעה (תבוא לפגוש חברה שתשחק איתך, או תלך לחוג).
לא ברור לי עד כמה בנך מודע לקשיים שמביאים אותו מלכתחילה לטיפולים - האם הוא מרגיש שיש דברים שקשה לו לעשות ולילדים אחרים לא? האם הוא מודע לקושי בשפה או לקושי המוטורי? במידה והוא מודע, אפשר לומר לו שהוא ילד נבון וחמוד, אבל יש דברים שקשה לו, ולכן הוא הולך לפגוש את תמי ושרון (המטפלות שלו). ושכעת, אחרי הרבה זמן שהם נפגשים, חשבתן שנכון שנבדוק אם הוא כבר מצליח יותר, ואם יש עוד דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לו להתגבר. ולצורך כך הוא ייפגש עם שתי נשים, והן ישאלו אותו שאלות, והוא יעשה איתם כל מיני משחקים ומשימות, חלק דומות לאלו שהוא עושה עם תמי ושרון, וחלק אחרות, וככה הן יכירו אותו יותר, ויחשבו איתנו ביחד מה עוד צריך לעשות, ואיך אפשר עוד לעזור לו.
כמובן, שמומלץ שתבחרי את המילים שנוחות לך יותר, אבל ההסבר צריך להיות בקווים כללים כאלו - מה המטרה, מה יעשו, ואיך זה קשור לחיים שלו.
מקווה שההסבר מתאים לרוחך, את מזומנת לכתוב שנית אם יש תהיות או השגות,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו