צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  בהמשך לשאלה הקודמת.... ילד לקוי למידה, מחונן? ליאת 08:03 13/11/2008
תודה על ההסבר למהו אבחון. נתת לי כווןן. תודה.

בקצרה:
בני, הן 5.5, יש ליקוי שפתי ומוטורי המתבטא בהרבה תחומים ביומים, במוטוריקה גסה ועדינה גם יחד. יחד עם זה חכם בצורה בלתי רגילה , סקרן, עם תובנות מעמיקות וזכרון פנומנאלי. הגננת קראה לנו לשיחה על כך שהוא מתוסכל מכיוון שהוא חכם מאוד מאוד והיכולת השפתית שלו לא מאפשרת לו להביע את כל מחשבותיו. הגננת העלתה אפשרות שאולי הוא מחונן.

האם הכרת ילדים לקויי למידה (או לקויות אחרות) מחוננים?
אני חוששת מאוד מכיתה א בגלל השילוב הזה של בעצם שתי "חריגויות" קשיים שפתיים ומוטוריים ואינטליגנציה גבוהה במיוחד.

עצות ותובנות יתקבלו בתודה גדולה
   מחוננים עם ליקויי למידהאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:21 13/11/2008
ליאת שלום,
יש ילדים מחוננים רבים עם לקויות למידה בדרגות שונות. לעיתים זה סמוי והילדים לומדים לפצות על הלקות, כך שאיש לא ממש מרגיש, אבל יש גם מצבים של לקות חריפה עם יכולות בסיסיות גבוהות מאד, כפי שזה נשמע בתיאור שלך בנך.
מעבר לאבחון העדכני, חשוב יהיה לעמוד בקשר עם הצוות בבית הספר, שיאפשר לו לבטא את היכולות הטובות שלו, ולא יתעכב רק על התחומיםה קשים לו. למשל, אם הוא מצליח ליצור מצגות במחשב, להראות את היצירות האלו לכל הכיתה, ולשבל אותן בנושא שלומדים במדעים או מולדת או תורה. אם קשה לו לכתוב, אבל הוא מסוגל לזכור ולהרצות לבקש ממנו סביב אירועים מסוימים בלוח השנה לתת הרצאה לכיתה, או לשתף את הכיתה בתחום עניין שלו, כמו עבודת חקר אישית. תופתעי לראות שיש נכונות רבה בהרבה מבתי הספר לעזור לילדים כאלו.
אני מבינה את החשש שלך, אבל אני חושבת שאת צריכה להאמין בכוחותיו להתגבר ולהתמודד. למרות התסכול המאד מובן, הוא מתמודד כבר זמן רב בטיפולים, ובודאי גם משתפר. אסור ליפול רק למשבצת של "הבעיות, וחשוב מאד מאד להעצים את הכוחות של כל ילד, ובוודאי של ילד נבון בצורה בלתי רגילה.
יום טוב,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה רבה אורית. עדכון-ליאת 13:00 16/11/2008
מאוד דיבר אלי חיזוק היכולות של הבן שלי ולאע רק להדגיש את הקשיים. דיברתי עם הגננת והיא הסכימה איתי ויזמה שיכין ביחד איתה עבודת חקר ויציג אותה בפני הילדים בגן.

ושוב-
תודה על נוכחותך הוירטואלית המקסימה!!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו