צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  פחדים וחששותמיכל 00:51 18/11/2008
ערב טוב,
ברצוני לשאול כיצד להתנהג עם בני בן ה-3 בשתי התופעות:
1. לאחרונה הוא החל לפתח פחדים מכל מיני דמויות, אם זה דמויות של ילדים בתמונות חדרו, בובות או תמונות בעלי חיים בספרים או על מצעים (למרות שהן מצוירות). כיצד עלי לנהוג כלפיו, האם להסיר את התמונות מהקיר? אני מרגישה שהתופעה מתעצמת ומתחילה להיות קצת מוגזמת.

2. כאשר אנו הולכים אחה"צ לגינה, הוא אינו מוכן לשחק במתקנים, הוא מפחד מהילדים, טוען שהם לא יתנו לו, לא ירשו לו לעלות. הוא מאד אוהב ללכת לגינה ומבקש זאת אך לרוב הוא יושב על ידי, אוכל או נוסע בקורקינט. כשאני ניגשת איתו אל המתקנים הוא מסכים לעלות אך אני חייבת להיות לידו ולגונן עליו. במידה ובמקרה הוא הלך לכיוון אחד המתקנים ( לאחר שכנועים שלי), ברגע שמגיע ילד למתקן הוא עוזב וחוזר אלי. יתכן שההתנהגות הזו התחילה בעקבות התנגדות או דחיפה של אחד הילדים בגינה, כי בעבר הוא היה יותר עצמאי. חשוב לי לציין שבגן הוא ילד מאד פעיל, עצמאי ובעל בטחון עצמי. האם אני צריכה להיות צמודה אליו בגינה? בדרך כלל אני משתדלת לא להיות צמודה אל הילד אלא לתת לו מרחב ועצמאות.

רב תודות ויישר כח.
   הופעת פחדים וחששות אצל בן שלושאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:26 25/11/2008
מיכל שלום,
בגיל שלוש ילדים רבים מדווחים על פחדים ממפלצות, חייזרים, מכשפות או דברים דומים. במובן זה, בנך נמצא בחברה טובה (-: נסי לקרוא לו את סיפורי איתמר - יש שני ספרים בסדרה שמדברים על פחדים, והם מצוינים! בעיקר מפני שאבא של איתמר מוצא דרך מצוינת לעזור לו - יש להם חבורה סודית עם סיסמא. בעקרון, כל טקס של "גירוש מפלצות" שתיצרו לכם יעזור קצת ויתן לו הרגשה שהוא לא לבד בפחד שלו, שאתם תומכים ומבינים את המצוקה שלו. כמובן, יש עוד ספרים רבים ונפלאים על פחדים, כמו "פחדרון בארון", הם יותר קלים לבני שלוש, וגם עוזרים להתייחס לפחדים מנקודת מבט מרוחקת ומשעשעת. גם הספרים של רונית חכם מומלצים ומצוינים (חגיגה של מפלצות, או חמש מכשפות).
בנוגע להיסוס שלו במשחק בגינה - האם גם כשהוא עם אבא הוא מגלה חששות דומים? אמרת שבגן אין בעיה - איך את מבינה את זה? האם הגננת דואגת לשמור על תור? או שמעמדו בגן ברור, הוא בין הגדולים. האם יש בגן ילדים כוחניים או שזו קבוצה שקטה יותר?
להתנהגות בגינה יכולים להיות מקורות רבים, כמו למשל, פשוט געגועים אליך! ואז הוא נמצד לא משום שהוא לא בהכרח לא יכול בעלדיך, אלא פשוט כי הוא זקוק מאד לנוכחות המלאה שלך. נסי לדאוג כשאת בגינה שאת פנויה מהסחות - שיחות עם חברות, פלאפונים, וטרדות אחרות. נסי להיות ממש רק איתו.
חלק מהקושי הוא בוודאי בכל שהתנהגות תלותית נראית לא מתאימה לגיל, וכאילו נסיגה אחורה, ולזה קשה לנו כהורים להיות סובלניים - הרי כבר ידעת ויכולת לעשות X, מה פתאם אתה חוזר לאחור? אנחנו הופכים תובעניים כלפי הילדים והם בתורם הופכים עוד יותר תלותיים... את המעגל הזה כדאי לשבור, לגלות יותר סובלנות, אבל גם התמדה ונחישות - בכל יום להתקדם בצעד זהיר יחיד אל המטרה של משחק עצמאי גם בנוכחות ילדים נוספים. כל פעם לעודד אותו להעיז עוד, ועם הזמן, ועם הסבלנות והנכונות שלך ללוות אותו בתהליך, הוא ישתפר וישוב לעצמו.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו