צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  מוות במשפחהסיון 14:28 01/12/2008
שלום
לצערנו העמוק סבא של בעלי נפטר בפתאומיות.
בני הגדול בן שנתיים וחצי והיה בקשר מצויין עם הסבא רבה שלו, ביקר אצלו (ואצל הסבתא רבה) כל שבוע ומבחינתו הוא סבא שלו לכל דבר.
איך מספרים לילד כל כך צעיר שסבא נפטר? השבעה בבית הסב ואנחנו מאוד רוצים להביא אותו לשם ולשמח קצת את המשפחה אך חוששיםמה לומר. הוא בטוח ישאל איפה סבא? מה גם שהסבתא נמצאת שם ובטוח תשאל אותו אם איפה סבא (לא מכוונה רעה כמובן).
אשמח לעזרה
תודה
סיון
   פטירת סב אהובאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:44 07/12/2008
סיון שלום,
ראשית, השתתפותי בצערכם. אני מניחה שפער הזמנים מביא אתכם כבר לתום השבעה, אבל השאלה רלבנטית תמיד, לצערנו.
אני בעד אמירת האמת, בצורה שתתאים לגיל. במקרה שלכם, כשמדובר בילד כה צעיר, הייתי מספרת שסבא נפטר, מת, הוא היה זקן מאד מאד, וחי הרבה הרבה שנים, ולכן הוא מת. אחרי האמירה הזו הייתי ממתינה לראות מה הוא אומר לכם - האם הוא שואל עוד? האם הוא מקבל את המידע? איך הוא מרגיש?
המשך התגובה תהיה תלויה בו. לעיתים קרובות נדמה שילדים לא מגיבים, אך לאחר זמן מה הם אומרים משהו או מבטאים באופן כלשהו את רגשותיהם. צריך להיות קשובים ולצפות לשאלות נוספות כמו - מתי סבא חוזר? אז איפה סבא עכשיו? נסי למצוא תשובה שתתאים לאמונות שלכם - יש מי שנוח לו לומר "בשמים" או "עם אלוהים", ויש מי שלא. כל עוד זה עולה בקנה אחד עם האמונות שלכם, זה יעבוד אצל הבן. אפשר לומר שמי שמת לא יחזור, שכעת הוא לא מרגיש דבר, ולכן הוא גם לא עצוב ולא מתגעגע, אבל שאנחנו כן עצובים ומתגעגעים אליו לפעמים, ולכן כולם באים להיזכר ביחד בסבא.
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו