צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  משחקים מיניםרות 22:14 06/12/2008
אורית שלום,
בננו עוד מעט בן ארבע ילד נבון ומפותח מכפי גילו.
הוא מאוד אוהב את בת דודתו בת השבע והיא אותו כשהם נפגשים בשבת אצל הסבתא הם משחקים מאוד יפה ביחד למרות פער הגילאים.
אחד המשחקים האהובים עליהם הוא כמובן משחק של אימא ואבא.
ביום שבת האחרון הם שיחקו בין החדר לסלון כשפתאום בני בא עירום ושאל אותי אם אני מרשה לו להתנשק איתה מפה לפה, אני בדיוק הנקתי את אחותו הקטנה ודי גימגמתי. בעלי הלך לראות למה הוא ערום והוא ביקש מהם לשחק עם בגדים ולא לעשות אחד לשני דברים בלי הסכמה או לא נעימים. כשאני סיימתי להניק הלכתי לראות מה שלומם הם היו מתחת לשמיכה ורצו להתנשק. כיוון שלא בדיוק ידעתי מה להגיד ביקשתי מאימי שתבוא ותקרא להם לפעילות אחרת.
במחשבה נוספת על מה שקרה אני חושבת שפער הגילאים כן מצריך התערבות אך רציתי לדעת איך ומה להגיד בשביל לא ליצור מצב של אשמה אצלו או אצלה,
תודה מראש, רות.
   משחקים מינייםאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:18 07/12/2008
רות שלום,
משחקים מיניים אכן נפוצים מאד בגיל הזה, והסקרנות מובנת ומקובלת. יחד עם זאת, נכון לשים לזה גבול בנקודה מסוימת, גם בגלל פער הגילים.
אפשר לו לבנכם שאתם מבינים שנעים לו מאד עם בת הדודה, ושהמשחקים שלהם מעניינים לו. אבל שאתם (וגייסי גם את אבא לעניין) לא מסכימים שהם יורידו את הבגדים, או יתנשקו בפה. תגידו שאלו דברים שצריך לשמור לזמן שהוא יהיה מבוגר, ושילדים אולי מרגישים שזה נעים ונחמד, אבל הם צריכים להתאפק. אל תנסו להתחמק משיחה ישירה, כי זה עשוי להחוות כאילו כל הדחפים הללו מגונים בעיניכם ולא כך הוא. נסו פשוט להציב את הגבול של הלגיטימי והמתאים לעומת מה שאסור לילד בגילו. תגידו שזה מה שהוא יוכל לעשות כשיהיה אבא באמת, ושאם הוא לא בטוח אם משהו במשחק מתאים או לא, הוא יכול לבוא לשאול אותך או את אביו כדי שתעזרו לו.
הקושי המשמעותי הוא שסביר להניח ששניהם חווים את הפעולותה אלו כנעימות מאד, לכן הגבול צריך להיות מפורש יותר - להשאיר את הבגדים, למשל. או לא להכניס דברים לגוף של השני או השניה. אמירה התנהגותית ברורה תעזור להם להמשיך להינות במשחקים משותפים (בעלי גוון של סקרנות מינית או כל משחק אחר) בלי לעבור את הגבול או להרגיש אשמה בגלל עמימות הגבולות.
אני רוצה לחזור לומר שבנך ילד בעל דחפים רגילים וטבעיים, וטוב שהוא מצא מקום בטוח לבדוק ולחקור אותם. הסקרנות הזו היא ביטוי להתנהגות נורמטיבית ותואמת לגילו, כך שאתם יכולים להרגיש שמחים על כך.
להתראות
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו