צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  אשפוז ומחלהלי 22:30 03/12/2008
בתי בת 4 ושמונה חודשים. אושפזה לעשרה ימים עקב זיהום בעצם של הרגל ושוחררה הביתה לטיפול אנטיביוטי מהבית לעוד 4.5 שבועות. כרגע נותרו עוד כשלושה שבועות. בהתחלה היא היתה מאד חולה ובהיסטריה מוחלטת. לקח לה המון זמן עד שהתחילה לתקשר עם הסביבה ולא בצעקות, לא נתנה לרופאים לבדוק אותה כמעט. גם עם החזרה הביתה עדין הרגישה רע למדי ולקח לה הרבה זמן להתחיל להתאושש. בימים האחרונים, לאחר שביקר אותה חבר מהגן, חל שיפור מאד רציני. היא הולכת הרבה ואפילו קופצת ורצה, יש לה מצב רוח מצוין, היא מאד עירנית, חזר לה התיאבון,היא שמחה לפגוש חברים וכו'.
התחלנו לעבד איתה את חוויות בית החולים והמחלה באמצעות הבובות בבית - יש לה ערכת רופא והיא מטפלת בהן והרבה מהתסכול והטראומה שהיא חוותה יוצאים שם. בעיקר יוצא עניין השליטה שהיא איבדה בבית החולים.
כרגע אנחנו תוהים לגבי כמה דברים:
1. עד כמה לדובב אותה להמשיך לעבד את מה שהיה בבית החולים?
2. האם לתת לה תחושה של גיבורה לאור כל הדברים שעברו עליה או לא.
3. היא אומרת כבר כמה פעמים שהיא לא אוהבת את הגן. היא גם אמרה פעם אחת שהיא לא רוצה לחזור אליו אבל עכשיו יש לזה תחושה אמיתית יותר. היא מדברת על חברים שהיא תשמח לראות לעומת כאלו שהיא לא מעוניינת לפגוש והיא אומרה שהיא אוהבת את הגננות אבל באופן עקבי היא אומרת שהיא לא אוהבת את הגן. איך כדאי להתייחס לזה?
4. עדין אנחנו לא בטוחים כמה זמן היא תשאר בבית - האם כדאי לבקר איתה מדי פעם בגן?
אשמח לשמוע את דעתך על נקודות אלו ובכלל.
   ילדה אחרי אשפוז ממושךאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:00 07/12/2008
שלום לי,
ראשית, איחולי בריאות שלמה ומהירה לביתך! נשמע שעברתם כולכם חוויה לא פשוטה. האם אתם יכולים לעבד באופן כלשהו את משמעות העניין כהוריה? האם יש עוד אחים או אחיות במשפחה? בוודאי כולכם הרגשתם את המאמץ הנמשך הרגשי והמעשי בתקופה זו, ועדיין מרגישים כך.
העלית נושאים רבים, אנסה להתייחס לכולם.
1. בנושא הדיבוב - תנו לה להחליט. השאירו את כלי הרופא בסביבה, יחד עם שאר הצעצועים, ואם היא תבחר, היא יכולה לשחק בהם. אל תדחקו בה. היא תמצא את המינון הנכון עבורה.
2. הייתי אומרת שהיא גיבורה, אבל בלי לעשות מזה עניין גדול מידי - כשזה מתבקש, או כשזה עולה ממילא, הייתי מציינת חלקים מתמודדים, כמו שהייתי מחזקת חלקים טובים אחרים אצלה.
3. בשלב זה לא הייתי שוקלת החלפת גן. דווקא יציבות והמשכיות מאד משמעותיים בגלל הטראומה והתנודות בשגרה שהיא עוברת. אם אתם לא רואים משהו מסוכן או לא אחראי בגן הנוכחי - תנו לה לגמור את השנה כרגיל, בלי עוד טלטלות.
4. הייתי עושה מידי פעם ביקורים בגן, אם כשיש מסיבות או אירועים משמעותיים (למשל, מסיבת חנוכה! זה נורא חשוב, ואם הגננת תיתן לה תפקיד קטן זה יכול לעזור לה מאד). אפשר אולי לקפוץ לשעת חצר בימי שישי, או לבקש מהגננות לבוא לביקור חולים. כל קשר עם המציאות הממשית של חיי הגן יעזור לה בהסתגלות חזרה לשגרה, כשיגיע הרגע שתוכל. הייתי אומרת שאולי יותר כייף להישאר בבית עם אמא או אבא מאשר ללכת לגן, אבל זה מתאים רק למצבים מיוחדים, כמו מחלה, שאז אין ברירה. הייתי מדברת על כך שהגן, כמו העבודה שלכם, הוא מה שילדים בגילה צריכים לעשות, ומנסה לא להיכנס איתה בכלל לדיונים ארוכים בנושא, בטח לא כשממילא מחר ומחרתיים היא אמורה להישאר בבית עדיין. תשמרו את הפגזה הכבדה למקרה הצורך לחזרה לגן. ייתכן מאד שעד שזה ייעשה מציאותי היא ממילא תשמח לחזור לשגרה הזו. נסו להמעיט בפינוקים ובפיצויים, כדי לא לספק חיזוקים מיותרים למצב המחלה, ולשמור על שגרה דומה ככל הניתן לשגרת החיים הרגילה שלה.
שוב, בריאות טובה!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   אורית תודה רבה. מיום ליום ניכר שיפור. מאמצת את הרעיון לגבי מסיבת חנוכה. לי 15:57 12/12/2008
כנראה שלפעמים גם עם התערבות מינימלית הדברים מסתדרים לאט לאט מעצמם. תודה.
   תודה על העדכון לי, שתהיו בריאים!אורית גודקאר, פסיכולוגית 18:31 21/12/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו