צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  בן שנתיים מתאפק לא לעשות קקידיגדיג 11:17 16/12/2008
בני בן שנתיים וחודש.
לפני 3 חודשים נולדה לו אחות.
כחודשיים קודם לכן הוא התחיל להודיע לפני שהוא עושה קקי - אז קניתי סיר וישבנון ושמתי בבית. סיפרתי לו מדי פעם את הסיפור של נפתלי ושאלתי אם הוא רוצה לעשות קקי בסיר. הוא לא רצה. לא לחצתי מעבר לכך.
בחודשים האחרונים הוא מתאפק נורא עם הקקי עד כדי כך שיצא לו קקי קשה מאוד וכואב. לכן בעצת רופא מזה מספר שבועות אנו נותנים לו אל-צירות ופרפין. עכשיו אין לו פיסורה והיציאות רכות ולא כואבות לו אבל הוא עדיין מתאמץ להתאפק. יש ימים שהוא בוכה בלילה כי הקקי מנסה לצאת והוא לא נותן לו. מה אפשר לעשות?
אגב כשהוא אומר "יש לי קקי" אנו אומרים לו "יופי" או "יופי אז תעשה" והוא אומר "לא..." ומתאפק. פרט לכך הוא שמח מאוד רוב היום וגם מסתדר יפה עם אחותו הקטנה. גם בגן הכל בסדר - אבל גם שם הוא מתאפק.
מה עושים???
   עצירות בתגובה להולדת אחותאורית גודקאר, פסיכולוגית 18:49 21/12/2008
שלום דיגדיג,
ברכות להולדת הבת! מקווה שאת והיא בטוב, ושאתם מסתדרים עם התוספת המשמעותית למשפחה, מזל טוב!
מה שנראה לנו שמחה יכול להיחוות על ידי הילדים שלנו כמקור ללחץ הדורש הסתגלות. לכן לא מפתיע הוא שהוא מגיב בנסיגה מסוימת בדיוק בתחום שמעסיק את בני גילו בשלב זה.
אני שמחה שהתייעצתם עם רופא, אבל אני מבינה שזה סייע רק חלקית בהטבת המצב. בעיני, נכון יהיה כרגע להניח לו עם הציפייה שיעשה קקי, אך כן לבקש ממנו לשבת על הסיר לכמה דקות לפחות פעמיים ביום, רצוי לאחר שעת הארוחה. לעיתים קרובות עצם הישיבה תסייע לו להוציא את הקקי. גם אם לא, יש בזה מסר, שהוא מתבקש להמשיך את התהליך של הגמילה. גם אם אתם לא יכולים לגרום לו לעשות את צרכיו על פי רצונכם, והוא זה שישלוט בסוגרים שלו (לצערנו עד כדי עצירות), נכון יהיה לדרוש ממנו לשבת על הסיר, כאמירה שזה הרגל שאתם מנסים לעזור לו לרכוש.
אם המצב נמשך מעבר לשלושה חודשים הייתי מציעה לפנות להתייעצות פנים אל פנים עם פסיכולוג ילדים. סביר להניח, לאור המידע שהבאת כאן, שאם תבקשו ממנו לשבת על הסיר לכמה דקות בכל פעם הוא יתגבר על הקושי מעצמו בתוך זמן מה.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה ננסה את עצתךדיגדיג 13:46 22/12/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו