צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  שלום אורית,אמא 10:25 22/12/2008
בנושא שאלותייך-קשה לי להאמין שבבית אחר ילדתי הייתה נראית בסדר גמור,כלומר לא יתכן שהיא תתעורר ורק אחר עשרים דקות תסכים לקום מהמיטה ושזה יראה נורמלי,מה שכן היא אכן זקוקה לפירוק המשימות כי אחרת היא שוכחת .המורה בכיתתה שמה לב לעניין האדישות גם בכיתה והיא לקחה את העינין לתשומת ליבה ובכל פעם שביתי מצליחה במשימה היא מקבלת עידוד ממנה כמו מדבקה,השבחה מול שאר הכיתה והיא טוענת שאכן זה עובד ומציינת אותה בפניי תמיד בשבחה-שהיא ילדה נהדרת,שקדנית,עומדת במשימות המוטלות עליה,חברה טובה וחביבת המורה, על כן לא נראה לי שקיימת אצלה בעיית קשב כי מקשיבה,מפנימה , מבינה ,מבריקה במחשבתה ,האם אין קשר בין הדברים?ומה הכוונה לטמפרמנט איטי להתחמם,כלומר האם יתכן שהוא איטי להתחמם רק בנושא משימות?

תודה .
   בעיות התארגנותאורית גודקאר, פסיכולוגית 10:33 04/01/2009
שלום לאמא,
הכוונה שלי היתה שבבית עם טמפרמנט איטי ופחות משימתי יכול להיות שביתך היתה נראית מתאימה לדפוס המשפחתי ופחות "בולטת" בשוני.
היכולת להיעזר בתגמולים ובשבחים היא בדיוק הכוונה בפירוק משימות, ומתן משוב לאחר כל חלק משימה שבוצע. גם היכולת הגבוהה שלה להבין לא קשורה כלל לבעיית קשב או היעדרה- יש אנשים עם לקויות קשב שהם מוכשרים מאד וחכמים מאד! לא מדובר ב"קשיי הבנה" אלא בקושי לבצע את ההבנה במגבלות מסוימות.
טמפרמנט איטי להתחמם משמעו שאדם זקוק לזמן הסתגלות, לזמן של גישוש והבנת הטריטוריה בטרם ירגיש בנוח ויתחיל לפעול. יש מי שפועל מיד, ויש כאלו שקודם טובלים בזהירות רק את קצה האצבע, ואחרים בכלל מעדיפים לשבת על החוף שעה לפני שבכלל יחליטו להיכנס ולא להרטיב את כפות הרגליים (-:
נשמע לי שאתם זקוקים לבירור עם איש מקצוע של התהיות שאיתם אתם מתלבטים, וכדאי לנסות הלכיר ולהבין טוב יותר מה עובר על ביתך, ומה המקור להתנהגויות שאת מתארת. במצב כזה נכון יהיה לבצע אבחון פסיכולוגי, או להיפגש לכמה שיחות יעוץ והרחבת ההיכרות.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו