צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ידיים בפההילי 12:00 31/12/2008
ביתי בת ארבעה וחצי מאוד שובבה , חכמה ופיקחית אבל היא מכניסה לפעמים אצבעות וידיים לפה למה? מה הצורך? מה אני צריכה להגיד לה אני כל הזמן מעירה לה להוציא אצבעות מהפה.. כמו כן היא לא ממושמעת אני יכולה להגיד לה לעשות משהו כמה פעמים והיא עדיין לא תעשה.. בגן הגננת אומרת לי שלפעמים מהפאן הרגשי קשה לה היא בוכה לפעמים מדברים סתמיים.... מה יכולה להיות הבעיה ואיך ניתן לטפל? תודה הילי
   ידים בפהאורית גודקאר, פסיכולוגית 21:24 06/01/2009
הילי שלום,
יש ילדים שזקוקים לגרייה אינטנסיבית יותר באיזור הפה, הם יאהבו מאד את המוצץ (לא ציינת האם היא נגמלה ממנו, איך עברה הגמילה הזו), או מחפשים חפצים כדי להכניס לפה, או מכניסים ידים לפה. זה לא מעיד על בעיה כשלעצמה, אלא על רמות שונות של צורך בגרייה באיזור זה.
לא ספרת מה איכות הדיבור של ביתך - האם היא הוגה נכון את האותיות? אם יש קשיי היגוי מומלץ בחום לפנות בדחיפות לקלינאית תקשורת, שגם תעזור בתרגילים לאיזור הפה ותסייע להפחית את הצורך להכניס אצבעות. אם אין בעיה בהיגוי, אפשר לעזור לה באופן אחר.
חשוב ונכון להציע לה פעילויות של גירוי הפה שהם מקובלות חברתית. למשל, להציע לה לטעום את האוכל במהלך הבישול, או לשלוח אותה ארבע וחמש פעמים ביום לצחצח שיניים ביסודיות. סיפוק הצורך בגירוי ירגיע קצת את הכנסת האצבעות לפה.
כדי להימנע מהערות בלתי פוסקות, נסחו לעצמם סימן מוסכם, לא מילולי - גירוד באוזן, לטיפה על המצח, או כל סימן אחר שיזכיר לביתך להוציא לרגע את האצבעות מהפה. בכנות, כל אלו יעזרו במידה מוגבלת בלבד, כי התנועה אינה מודעת או רצונית לחלוטין, וסביר להניח שהיא תמשיך לחפש גרייה באיזור הפה. אולי עם השנים היא תמצא דרכים יותר מקובלות חברתית לעשות זאת.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו