צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  גמילה מחיתולדנית 09:36 03/01/2009
הקטנה בת שנתיים ושבע החלה לפני שבוע בתהליך גמילה (במהלך חופשת חנוכה). הכל מסתדר מצויין עם הפיפי. יומיים פספסה ואמרה אחרי שכבר עשתה, אבל הושבנו בכל זאת על הסיר. אחרי יומיים התחילה לעשות ממש בסיר. מאז אין פספוסים.
הבעיה היא עם הקקי. בהתחלה היא היתה אומרת שיש לה קקי אבל לא רצתה לשבת על הסיר. היתה עושה חצי בתחתונים וחצי בסיר. במקום שזה ילך וישתפר זה מחמיר. גם בגלל שאני לא רוצה שיהיו עצירויות, אני רואה שהיא עושה (בתחתונים) והיא אפילו לא אומרת. אני לוקחת אותה לסיר (סליחה על התיאור) ומפילה את הקקי מהתחתונים לתוך הסיר ואומרת לה שהיא עשתה וכל הכבוד. אבל עדיין אין שיפור. כמה זמן זה יכול לקחת? מה עוד אני יכולה לעשות?

במהלך היום, ולא כשהיא עושה, אני אומרת לה כמה פעמים שקקי עושים בסיר ולא בתחתונים.
   גמילה מצרכיםאורית גודקאר, פסיכולוגית 21:28 06/01/2009
דנית שלום, לילדים רבים התהליך של פרידה מהקקי מעורר חרדה וקושי, ולכן התמונה שאת מתארת אינה נדירה כלל. סביר להניח שביתך אינה מסוגלת לתאר במילים מה מפריע לה, ושהיא מאד רוצה להשביע את רצונך ולהצליח במשימה, אבל היא חוששת.
הייתי מציעה לומר לביתך שבשלב זה כשתרצה לעשות קקי תבקש מכם טיטול, ותוכל לעשות בטיטול, עד שתהיה מוכנה ותבחר לעשות כמו הגדולים את הקקי בשירותים. הייתי נותנת לה עוד מספר חודשים בלי לחץ או דאגה, סביר להניח שהיא תתגבר בכוחות עצמה ותבוא לבקש בשלב מסוים להוריד את הטיטול.
אם עד גיל שלוש זה לא קורה מאליו, יש מקום לפנות להתייעצות פא"פ, אבל סביר להניח שהיא תשמח לאפשרות לבחור בעצמה את הרגע בו תבחר להיפרד מהקקי, ותוכל לעשות זאת ביוזמתה בלי קושי בעוד זמן לא רב.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה!דנית 17:54 07/01/2009




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו