צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  בת 7 בכיינית לאחרונה, עם בעיות חברתיותמיה 15:35 12/01/2009
שלום אורית

הבת שלי בת 7, מתוקה, חיובית וחייכנית בדר"כ.
בכיתה א' הייתה מאוד INN בכיתתה. כל הבנים נמשכו אליה. כל הבנות רצו להיות חברות שלה.
היא גם הייתה תלמידה טובה.
השנה המצב התהפך. קשה לה להתיידד עם חבריה בכיתה, בוכה בקלות, נעלבת על כל דבר, גם בבית הספר, גם אצל סבא וסבתא וגם בבית.
השנה קשה לה גם בבית הספר: בכיתה ב' דורשים יותר ו"חריצות" זו לא אחת התכונות החזקות אצלה.
אני מתחילה לחשוד שאני מעורבת בסיבה לשינויים השליליים אצלה... בנוסף המשפחה התרחבה לפני קצת יותר משנה עם הגעו של אריאל הקטן.
כאימא לשניים (אחד תינוק) יש לי יותר עומס, וגם נראה לי שאני מצפה מה"גדולה" שתתנהג כ"גדולה" ואני קשה יותר איתה. זה כנראה השפיע על הביטחון העצמי שלה.

שאלותיי הם:
א. האם אני צודקת (שאני האשמה)?
ב. איך לחזק לה את הביטחון העצמי? איך להחזיר את הילדה השמחה והבטוחה בעצמה שהייתה לנו קודם?

המון, אבל המון תודה!
אימא מודאגת
   רגשות אשמהאורית גודקאר, פסיכולוגית 23:14 15/01/2009
מיה שלום,
גם לך ברכות להתרחבות המשפחה, גם אם באיחור מה (-:
אני חושבת שבמקרה של ילדה בת 7 הסיבות הלתנהגות ולשינוי רחב היקף כמו שאת מתארת לא יכולות להיות רק בהתנהגות שלך, כאימה. ככל שהילדים גדלים יותר כך ההתנהגות שלהם היא תוצר של יותר ויותר נסיבות וגורמים.
הייתי מתחילה בבירור דווקא הצד הלימודי - האם ייתכן שיש קושי ממשי, לבד מהקושי להיות "חרוצה"? לעיתים הקושי כזה שאפשר לשאת אותו בשלב הראשון, אך כשהדרישות עולות הוא יותר בולט. קושי לימודי כזה עשוי גם להשליך על מקומה בקבוצת בני הגיל, מפני שבגיל הזה המיקום נקבע גם על סמך הישגים בלימודים.
הייתי עושה בירור עם המנחכת לגבי המרקם החברתי של הכיתה, ושואלת על קליקות ומאבקים בין הבנות. בבי"ס יסודי יש הרבה התעסקות בעניין המעמד החברתי בעיקר עם בנות, אך גם אצל בנים. נסי להבין מהם יחסי הכוחות בין הילדות, ומה קרה שביתך נדחקה הצידה קצת.
\אפשר לעשות דברים גם בכיתה וגם בבית כדי לחזק את המקום שלה, אך לצורך כך חשוב שגם ביתך תרצה בכך, ותרגיש שזה מתאים לה - פעילות מושקעת בבית שכל הילדים יהנו ממנה, עבודה בקבוצות או בזוגות על משימות לימודיות שהמחנכת תטיל, תפקיד אחראי בכיתה, או סתם יותר חיזוקים מהמחנכת - כל אלו יכולים לעזור לה להתאושש ולהרגיש טוב יותר בבית הספר ובכיתה. אפשר לגייס גם את היועצת אם את מתרשמת שיש עניין שלא נוגע רק לבת שלך, אלא מתרחב ליחסים בכיתה כולה.
אם את מרגישה שיש לה צורך בזמן בלעדי איתך - פני לה זמן כזה. אחת לשבוע דאגי לבייבי סיטר לאריאל ובלי רק איתה בבית, בשקט. לא ביציאות או בילויים חורגים מהרגיל, פשוט שתיכן בשטק בפעילות שיהא אוהבת לעשות ביום-יום, ושכעת כמעט את לא שותפה בה בשל השתנות הנסיבות.
חשוב לבדוק גם מה מקומו של אביה בחייה כרגע, והאם הוא יכול גם להקדיש לה זמן אישי אחת לשבוע. אסור לחשוב שילדינו זקוקים רק לאימותיהן העסוקות, לאבא יש משמעות רבה עבורם.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו