צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ילדה בת חמש וחצי חני 16:49 16/01/2009
יש לנ ו ילדה בת 5 וחצי . מאז שנולדה עשתה לנו חיים קשים : כל הזמן שהייתה תינוקת בכתה בלי הפסקה בלי שום סיבה נראת לעין , יש לה אח בן 3 היא כל הזמן מתלוננת אתם לא אוהבים אותי אתם אוהבים רק אותו כל הזמן שאנו אומרים לו מילת חיבה היא אומרת למה אתם אומרים לו חמוד ולי לא ( מה שלא נכון ). כל פעילות נחמדה שאנו מנסים להכין איתה בסופו של דבר היא מתלוננת וכועסת ולא נהנת . התחושה שלנו היא שהיא לא נהנת משום דבר שאנו עושים איתה ולא נהנת משום דבר , על הכל היא מתלוננת ובוכה .כל שיטה שנקטנו איתה לא הצליחה .

. היא ילדה מאוד עקשנית, דעתנית וחכמה . היא מאוד שלומיאלית , כל הזמן נופלת . אנו כל הזמן אומרים לה לא לרוץ , אך היא איננה מסוגלת ללכת גם בתוך הבית היא עוברת מחדר לחדר בריצה ואף פעם לא בהליכה היא כל הזמן נופלת ובעקבות כך היא איבדה מספר שיניים . יש לה אח בן שנתיים וחצי והם כל הזמן רבים ומתווכחים על כל צעצוע על כל דבר . היא איננה מוכנה לשתף אותו בשום דבר ואם הוא נוגע לה במשהו היא צורחת ולא מקשיבה . אם מבקשים ממנה להביא משהו, היא מתחילה לצרוח למה אני . ניסינו את כל שיטות החינוך: להעניש אותה , בכך שמחרימים לה צעצועים ,בישיבה בצד " לפסק זמן " ,בלדבר ולשוחח , שום דבר לא מועיל זה נכנס מצד אחד ויוצא מהצד השני . היא מתחצפת ומדברת לא יפה .כל הזמן שמעירים לה על משהו היא אומרת " אתם לא אוהבים אותי רק אותו ... מה עשיתי ... לא עשיתי כלום ". מה אפשר לעשות כיצד לפנות אליה , אנו אובדי עצות ??? ולמי ניתן לפנות לעזרה ?
   המשך שאלה חני 21:50 17/01/2009
ברצוני לחדד מספר פרטים :
1. כל בקשה קטנה מהילדה מגיע למלחמה וויכוחים אין סופיים אם זה לגבי התלבשות התארגנות סידור החדר או בדברים הקטנים כגון : תביאי לי בבקשה דף - זה מגיע מצידה לצעקות ובכי למה אני למה אני חייבת וכדו .
2. דימוי עצמי נמוך : כל דבר היא בוחנת בהשוואה לאח שלה : למה אתם אוהבים אותו ואותי לא ? למה הוא חמוד ואני לא ? או אתם לא אוהבים אותי ?
3. כל בקשה מגיעה לכעס וצעקות עצומים ממנה היא לא מוכנה להקשיב וצועקת ובוכה
אנו מותשים : כל דבר קטן כגון קנית משהו לבית בקניון מגיע לבכי ושאלה למה לכם מותר לקנות ולי לא ? למה אתם מחליטים ואני לא ?

מה ניתן לעשות ולאיזה תחום מקצועי ניתן לפנות לעזרה ??
   ילדה בת חמש וחציאורית גודקאר, פסיכולוגית 08:14 18/01/2009
חני שלום,
התיאור שלך מעלה בי חוויה קשה בה כולם סובלים בבית - אתם מותשים ממלחמות על כל דבר קטן, הבת מרגישה רע עם עצמה ומרבה לחוש שנעשה לה אי צדק, וגם אחיה בוודאי מרגיש את האווירה הטעונה. אכן מצב לא פשוט.
הייתי מתחילה עם שתי כתובות לבירור הקשיים. הראשונה, היא השירות הפסיכולוגי המקומי - בכל גן חובה ובי"ס יש פסיכולוג של המערכת, ואפשר לפנות אליו דרך הגננת או ישירות אל השירות הפסיכולוגי החינוכי של הרשות. במחלקת החינוך יש יחידה שנראת שירות פסיכולוגי חינוכי, בררו מי פסיכולוג הגן ובקשו להיפגש איתו. ספרו לו בפירוט את הקשיים אני מניחה שניתן יהיה לתת לכם הדרכה בפגישות איתו בלי תשלום.
כתובת שנייה וחשובה היא מרפאה בעיסוק - בקשו הפנייה לאבחון של ריפוי בעיסוק מהגננת או מרופא הילדים. אני מציעה זאת מפני שנשמע שיש לילדה בעיה בהתארגנות לביצוע משימות יומיומיות, וגם יש קושי בויסות של התנועות, מה שמביא אותה להיתקלויות, נפילות ואיבוד השיניים במקרים קיצוניים. לא תמיד זה משהו שהילד שולט בו - פעמים רבות ההתנהגות הזו מעידה על קושי מוטורי או קושי בתכנון תנועה במרחב, ומרפאה בעיסוק צריכה לאבחן ולבדוק האם יש בעיה כזו. במידה ויש, היא הכתובת הטובה ביותר לטיפול בנושא. לרוב הילדים החוויה של ריפוי בעיסוק היא נעימה - מגיעים לחדר גדול עם משחקים, ויש תשומת לב אישית ממבוגר שמאד עושה מאמצים להנעים לילדים את העבודה שנשעית. זו יכולה להיות התנסות שתרגיע מאד.
אם מסיבה כלשהיא שני הכיוונים האלו לא מתאימים ולא נושאים פרי הייתי פונה לפסיכולוגית ילדים באופן פרטי או באמצעות הקופה, אך אני נוטה לחשוב שצריך לבדוק קודם את ההצעות הללו.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו