צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  אמא קצת מוטרדתמלי 11:01 26/01/2009
שלום לכולם,
אני נמצא בהריון השלישי שלי ויש לי 2 ילדים-ילדה בת 7 וילד בן5.5 .שניהם נמצאים אצל אימי לאחר שעות ביה"ס והגן,אימי הנה אישה מקסימה,שמשתדלת נורא בשבילם,ובנוסף גם נורא איטית במעשיה,לא מאורגנת נוטה לכעוס במהרה ועשייה של דבר מסויים יכול להתפרס במשך חצי יום כי היא עוברת מדבר לדבר מבלי לסיים את קודמו,ולעיתים נראה לי כי ביתי הולכת בדרכה (בכלל היא נורא מזכירה לי את אימי בקוצר רוח,חוסר סבלנות לעיתים קרובות..),הדבר מתבטא באיטיות רבה כמעט בכל תחום-בעשיית שיעורי הבית ש"נמרח" לכמעט שעתיים כל יום,בהתארגנות לקראת כל יציאה,בייחוד בבוקר וגם לפני המקלחת בקיצור בכל,וכשהיא צריכה לבצע מטלה כלשהי אז היא מעדיפה לרקוד או לעשות דבר אחר וכל פעם צריך להעיר לה לבצע את אותה מטלה או להזכיר לה כל דבר .

האם באמת השהייה של ביתי אצל אימי משפיעה על אופיה במידה רבה כזו כבר בגיל כה מוקדם או שזה
   איטיות בהתארגנותאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:27 01/02/2009
מלי שלום,אמנם השאלה שלך נקטעה בסופה, אך אני מניחה שתהית עד כמה התופעה שאת רואה ניתנת לשינוי וכמה היא חלק מדפוסי האישיות של ביתך מעכשיו והלאה.
זו כנראה שאלה גדולה מאד - סביר להניח שהתמונה שאת מתארת היא תולדה של הסביבה בה היא מתנהלת חלק ניכר של היום וגם נטייה טבעית שלה להיות יותר איטית ומפוזרת. אני לא רואה דרך להשפיע על אימך - היא אישה מבוגרת וככה היא יודעת להתמודד עם העולם. האפשרות היחידה שלך היא לקבל אותה כפי שהיא, ולקבל את השפעתה על ילדיך. הרי כל מי שהיתה עושה את התפקיד הזה היתה מביאה אליו את המאפיינים האישיים שלה, אף אחד לא היה עושה זאת בצורה נטולת חסרונות.
לגבי ביתך - השאלה המעניינת היא עד כמה הדפוס הזה מפריע לה עצמה? האם הוא מקשה עליה בלמידה? האם הוא מקשה עליה מבחינה חברתית? האם היא מרגישה עצמה רע בגלל האיטיות וקשיי ההתארגנות שלה. אם התשובה לשאלות אלו היא כן הייתי פונה להתייעצות פנים אל פנים עם פסיכולוג. אם את מרגישה שזה לא ממש מציק לה ושהיא חיה בשלום עם התנהלותה, תצטרכי את, כאימה, להסתגל לקצב שלה ולחסרונות שלה. אני משוכנעת שיש לה הרי גם יתרונות, וגם הקצב האיטי אינו רק קושי - היא כנראה ילדה שלא תסתבך התנהגויות מסכנות מתוך אימפולסיביות, ולא תגיב בצורה מהירה וללא מחשבה, נכון?
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו