צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  קשיי פרידה בגיל 6טליה 09:57 26/01/2009
בני בן השש מתקשה להיפרד מאיתנו בבוקר בגן. מאז ומעולם היה לו קשה במקום הזה, וכנראה שלא הצלחנו לפתור את העניין.
אני מוכרחה לציין שאין לו שום קושי להיפרד מאיתנו כשמדובר בללכת לחברים או משפחה, נהפוכו!

מכיוון שהוא מתחיל בספטמבר הקרוב כיתה א רציתי לשאול אם יש לך רעיון איך אפשר להקל עליו את הפרידה הזו, כשכן בבית הספר המורה לא תבוא לעזור לו להיפרד ומין הסתם הוא כבר בגיל שהוא מבין זאת.

רק אציין שהוא הבכור מבין שלושה. בשנתיים האחרונות אני נמצאת בבית עם הקטן כשהוא בגן עד אחת...

תודה על זמנך!
   לקראת א'אורית גודקאר, פסיכולוגית 09:21 01/02/2009
שלום טליה,
רוב ילדי הגן עוברים תהליך הדרגתי של הכנה לקראת בית הספר, שכולל ביקור בבית הספר עם כל קבוצת הגיל, היכרות אישית במהלך החופש הגדול עם המורה, ו"למידה" באופן שדומה ללמידה בבית הספר בחודשים האחרונים של גן החובה. אתם יכולים גם לקראת תום החופש הגדול לתרגל איתו את הדרך לבית הספר, או לרשום אותו לחוג, במידה ויש, שמתרחש בבית הספר, כך יכיר את הסביבה ויתידד איתה.
הייתי מתייעצת בנושא עם גננת הגן, ושואלת כיצד היא רואה את מוכנותו הרגשית לבית הספר, ואם יש צורך להיפגש עם פסיכולוג הגן.
עוד, חשוב מאד לנסות למסד טקס פרידה קצר וענייני, שיהיה קובע וחזרתי, כדי לסייע לו כבר כעת בפרידה בבקרים. אם קל לו יותר להיפרד מאבא - אולי רצוי שאבא הוא זה שייקח בבוקר אל הגן ובית הספר. כך או כך, חשוב לזכור שעד ספטמבר יש עוד זמן רב ומה שהיה לא בהכרח יחזור על עצמו! ייתכן שעצם המעבר לבית הספר ינסוך בו תחושת גאווה ובטחון ויסייע לו להיכנס אחרת לבית הספר. במידה ואתם חשים כי הבעיה לא עתידה להיפתר בקלות, הייתי פונה להתייעצות פנים אל פנים עם פסיכולוגית ילדים, כדי לנסות לברר יותר לעומק מה קורה לו בעת הפרידה.
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו