צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  דחוף!! כאבים חזקים בשד ימין, חם מאד וגדושהילה 07:45 24/09/2008
כבר מארבע בבוקר התחלתי להרגיש דקירות חזקות מאיזור בית השחי ועד לפטמה. אני לא יכולה לגעת ולא להניק. שמתי קומפרסים וניסיתי לשאוב קצת זה בפחות כואב לי מההנקה. אני הולכת יותר מאחר לרופא. האם אני יכולה לתת לביתי את החלב השאוב מהשד הזה?
   דחוף!! כאבים חזקים בשד ימין, חם מאד וגדושנירית אוליבקוביץ 21:53 30/10/2008
שלום הילה

יכול להיות שמתחילה אצלך סתימה בצינורות החלב שעלולה לגרום לדלקות בשד .
דלקת וסתימות בשד יכולות להתפתח בעקבות גודש שלא טופל, בעקבות תשישות או תנוחת הנקה לקויה, לחיצת השד בזמן ההנקה, פצע בפטמה, סתימה בצינורית בשד, חזייה הדוקה מדי או קשירת החזה (שיטה מיושנת לפתור את בעיית הגודש או להפסיק את יצירת החלב).
סתימה בצינורית חלב נגרמת בגלל שחלב ה"תקוע" בשד מאחורי הסתימה. סימניה: מתפתחת בהדרגה, עשויה לשנות מיקומה, האם חשה מעט חום במקום אם בכלל, הכאב מתון ומקומי, הרגשה כללית טוב, טמפרטורה נמוכה מ-38.4..

מה עושים ?
הנקה מהשד הכואב – כמה שיותר. כדאי להיניק מהשד בתנוחות יצירתיות, היניקה בתנוחה לא שגרתית מסייעת לריקון טוב יותר של אזור שאולי "מוזנח" בתנוחות ההנקה הרגילות. אם השד ה"סתום" גדוש, כדאי לסחוט מעט חלב ידנית לפני ההנקה, כדי לרכך את הפטמה ולהקל על התינוק לתפוס את השד.
חימום (מקלחת חמה, קומפרסים חמים) שמטרתם להרחיב את צינוריות החלב ולרוקן את החלב התקוע,
עיסוי אזור הסתימה (כואב אבל יעיל מאוד) – רצוי במקלחת. מזרימים מים חמים על הגב, רוכנים קדימה ומעסים מבסיס השד לעבר הפטמה. באזור הסתימה מעסים בניסיון "לפצפץ" את הגוש כדי לשחרר את הסתימה. רצוי להתכופף כדי שכוח הכבידה יסייע לשחרר. .
מנוחה (ורצוי עזרה למיניקה). מחקרים מצאו כי מתח ועייפות נמנים עם הגורמים השכיחים ביותר שאימהות ציינו לפני שדיווחו על דלקת.
אי טיפול בסתימה יכול לגרום לדלקת בשד וסימניה הם:
מופיעה בפתאומיות, מקומית, השד אדום, חם ונפוח, הכאב עז אך מקומי, לאם סימפטומים דמויי שפעת, החום 38.4 ומעלה.
אם מתפתח חום של יותר מ-38.5 למשך יותר מ-24 שעות, מלווה בסימפטומים של שפעת, יש לפנות לרופא לקבלת טיפול אנטיביוטי. טיפול אנטיביוטי ניתן בד'כ למשך 10-14 יום. טיפול קצר יותר באנטיביוטיקה נקשר בסיכון גבוה יותר לדלקות חוזרות.

תרגישי טוב
נירית אוליבקוביץ
יועצת הנקה מוסמכת ibclc
050-7814185




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו