צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  הנקה והקטנת חזהענת 12:27 29/11/2008
אני בת 28 ורוצה לעבור בקרוב ניתוח הקטנת חזה בפרופורציה. אמא שלי מאוד חרדה מכך, היא טוענת שניתוח כזה עלול לפגוע לי בעתיד בהנקה. האם יש בסיס לחששות שלה?
   הנקה והקטנת חזהעדי יותם, IBCLC 17:16 29/11/2008
המשפט שהרבה בנות לא אוהבות לשמוע... אמא שלך צודקת :-)

הקטנת חזה אכן עלולה לפגוע בהנקה. בשד יש מספר מסוים של צינוריות חלב, וכמו כן יש צורך בגירוי עצבי של ההילה והפטמה כדי שהמוח יקבל מסר לייצור חלב. הקטנת חזה עלולה להוריד רקמת שד נחוצה, ולפגוע בתחושה של הפטמה וההילה. כמו כן, בהריונות ובהנקות מתרחשים שינויים הורמונליים שמשפיעים על צורת, מרקם וגובה השד, ואולי יש מקום לשקול דחייה של הניתוח עד לאחר תום פרק ההריונות וההנקות בחייך... ובינתיים להיעזר בחזיות טובות ומחמיאות - תחשבי על הכסף שאת חוסכת אם את מוותרת על הניתוח, והשקיעי אותו במלתחה מחמיאה :-)

לעבור ניתוח זה סיכון שאת לוקחת - יש נשים שמצליחות להגיע להנקה, פעמים רבות זו הנקה חלקית, ולפעמים גם זה לא. זה קורה גם במקרים של מנתחים מן השורה הראשונה שמבטיחים לך שלא יפגעו בצינוריות הדרושות - ראיתי את זה קורה, וראיתי נשים שעברו את הניתוח בגיל צעיר, כשלא חשבו עדיין על עצמן כאמהות, מניקות או לא, ואז כשהחזיקו את התינוק בידיהן, הצטערו על האפשרות שנלקחה מהן ומן התינוקות.

כמובן - זה לא קורה לכולן. יש נשים שלא רוצות להניק, יש נשים שרוצות ומצליחות. פשוט אין ביטוח...

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו