צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מעבר להנקה מלאה בגיל חודשאפרת 16:49 02/12/2008
ילדתי את בתי הבכורה לפני חודש וכמה ימים. בימים הראשונים רק הנקתי אותה, אך לאחר ביקור בטיפת חלב 8 ימים לאחר הלידה, בו גילינו שהתינוקת ירדה עוד 10 גרם במשקל בו היתה כשיצאנו מבית החולים, ומן הסתם עוד לא התחילה להתקרב למשקל הלידה, מאוד נלחצנו והתחלנו לתת לה תוספת.
היום, אחרי חודש, אני מרגישה, כצפוי, ירידה בכמות החלב שלי ודרישה הולכת וגוברת של התוספת, כאשר ככל שעובר הזמן אני פחות מצליחה לספק אותה..
אחרי כמה ימים התחלתי לקרוא בנושא ולהבין שאולי עשינו טעות ומיהרנו לתת תוספת, כאשר מתן תוספת רק גורם לאפקט ההפוך ממה שרציתי - רק גורם לה להיות יותר תלויה בתוספת ופחות לרצות להתאמץ לינוק ממני.

רציתי לדעת האם זה מאוחר מדי ואני אוכל לנסות ולתקן את הטעות רק עם התינוק הבא.. או שקיימת איזושהי דרך לנסות לחזור להנקה מלאה אחרי חודש כזה?
(אני מקפידה כמעט כל ארוחה להתחיל עם הנקה אבל לפעמים היא פשוט לא מוכנה לינוק ו"דורשת" בקבוק).

בנוסף רציתי לשאול האם זה נורמאלי שיש הרבה פחות חלב בשד אחד (וכתוצאה מכך הם אינם באותו הגודל כרגע..).

תודה מראש לכל ניסיון לעזור..
   מעבר להנקה מלאה בגיל חודשעדי יותם, IBCLC 20:08 03/12/2008
היי אפרת,
אני יכולה להבין את האכזבה שלך :-(

יש אפשרות לחזור להנקה מלאה, אך בשלב זה, הדבר ידרוש ממך השקעה, וכדאי מאוד לעבור את התהליך בליווי יועצת הנקה מוסמכת.

האפשרויות הן כאלה:
לא לעשות דבר, ומן הסתם תוך זמן קצר ייעלם החלב.

להחליט על שתיים-שלוש הנקות קבועות ביום, ושאלה יהיו השעות שבד"כ היא מסכימה לינוק. אפשר אגב לנסות להפוך את הסדר: קודם לתת בקבוק, בתנוחה שונה מתנוחת הנקה, ואז להציע את השד ל"קינוח", כדי שההנקה תקושר עם תחושה נעימה של שובע. במקרה כזה, כשאת הופכת את ההנקה לחלק ק ובכלל - צריך לעקוב שיש מספיק חיתולים רטובים ועם יציאות, ושהעלייה במשקל תקינה.

לנסות להגביר את החלב - בין אם המטרה היא הנקה מלאה ובין אם היא חלקית. כדאי לבנות תכנית לכך עם יועצת הנקה מוסמכת. לצורך כך הדבר הבסיסי והעיקרי שיש לעשות הוא לשאוב חלב במשאבה מקצועית (אפשר לשכור), כמה וכמה פעמים במשך היום. יש נשים שייקחו/יזדקקו ליטול גם חילבה ו/או מוטיליום (תרופה הגורמת להגברת ייצור החלב). אם את מוכנה להיכנס להרפתקה הזו, זכרי שהדבר כרוך במאמץ אך יכול מאוד להשתלם :-)

זה בקצרה...

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו