צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  בהמשך להודעה קודמתגלית 20:40 17/12/2008
שלום עדי! בהודעה קודמת שאלתי אותך לגבי הקשר בין סטרס אצל האם לבין ירידה בכמות החלב כעת אני שואלת האם יתכן שהחלב שלי הולך ומתמעט? אולי לא קשור לסטרס אולי פשוט כשלעצמו אך בשבועיים האחרונים החזה כאילו מרוקן, בבוקר הוא גדוש אחרי שנת הלילה והמנוחה (היא קמה פעם-פעמיים בלילה לינוק) אך בסוף היום נדמה שהיא רוצה לאכול ואין לי חלב. אני לא מצליחה להוציא לבד כשאני מנסה. מעבר לזה יש תופעה חדשה- היא יונקת ופולטת את הפטמה מתרגזת ושוב מנסה לינוק ושוב פולטת את הפטמה בוכה ומתרגזת ושוב מנסה וחוזר חלילה.וזה קורה לאורך היום ולא תמיד. יכול להיות שהחלב פשוט מתמעט? יש לומר שהיא יונקת מלא, אולי היא יונקת יותר ככל שהיא גדלה יותר אז נדמה לי שאין חלב? ברור לי שפעם הייתי אחרי שעתיים ללא הנקה עם הרבה חלב והיום ממש לא. מה דעתך? אוסיף שהיא בת 4 חודשים, שוקלת 6.800 ק"ג נינוחה ומתוקה מאוד פרט להתנהגות שתיארתי. מה עלי לעשות? האם אכילת מזון שמעודד יצירת חלב יכול לעזור?
   ירידה בייצור?עדי יותם, IBCLC 10:59 18/12/2008
היי גלית,

אם העלייה במשקל טובה, ורוב היום היא נינוחה - ייתכן מאוד שאין כאן משהו בלתי תקין - ייתכן שתוך כמה ימים הכמות תתאזן בהתאם לצרכיה.

אם יש לך אפשרות לקחת פסק זמן של 24 שעות, שבו רק תנוחי, תאכלי, תשתי ותניקי פעמים רבות ככל האפשר - כמות החלב תעלה. אצל הרבה אמהות יש זרימה איטית יותר בערב, ויש תינוקות שיותר רגישים לכך. התחושה של חזה פחות מלא אופיינית מאוד ככל שהתינוק גדל, ואז החלב נוצר תוך כדי ההנקה ולא "מראש". בד"כ זה קורה כבר בגיל חודשיים פלוס מינוס...

אם אין לך לחץ דם או סוכר נמוך, אפשר להיעזר גם בכמוסות חילבה (יש סוג ללא ריח). לא שנשמע שיש סיבה מהותית לכך, אבל אם את מרגישה צורך "לעשות משהו" זה יכול להתאים :-) יש מקרים נדירים שבהם חילבה יכולה לגרום לכאבי בטן אצל האמא או התינוק - כדאי לעקוב. מעבר לכך, אין מזונות ספציפיים שיש מחקר שמוכיח שהם מעלים את כמויות החלב, אבל "פתרון 24 השעות", אם אפשרי עבורך, יכול להיות אפקטיבי מאוד.

בהצלחה ותמשיכי לעדכן :)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו