צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  גמילה מהנקהאביגיל 16:59 22/12/2008
שלום,
בני בן השנה וחודש ינק עד גיל שמונה חודשים הנקה מלאה ללא תמ"ל אפילו לא פעם אחת וגם לא שאוב (בקיצור, לא יודע לאכול מבקבוק). בגיל שמונה חודשים נכנסו גם מוצקים לתפריט אך הוא עדיין יונק ביום כפעמיים, שלוש ועיקר הבעיה היא בלילה.
אני בשבוע 12 להריון ומרגישה שהשילוב קשה לי ושאני צריכה הפסקה בהנקה לפני שיצטרף תינוק חדש למשפחה מעבר לזה שהקימה בלילות מתישה אותי לחלוטין.
לאחר התייעצות החלטנו כי נגמול אותו בהתחלה מהנקות בלילה וכי לא נרגיל אותו לאוכל בכלל, אנחנו כבר כמעט 3 שבועות לא ישנים. הוא מתעורר בשתיים ועד שש אנחנו מנדנדים אותו במיטה, בעגלה, בידיים. אם אנחנו מציעים לו בקבוק הוא צורח (בחודש האחרון הוא מוכן לשתות תמ"ל מבקבוק פעם ביום אך אף פעם לא בלילה)
אודה מאוד אם תעזרו לנו לעבור את התהליך הזה של הגמילה בצורה שפויה שתהיה טובה לכל הצדדים
תודה רבה
   גמילה בעקבות הריוןעדי יותם, IBCLC 23:45 23/12/2008
שלום אביגיל,

אוף, כמה מתסכל... הנקת תקופה ממושכת, ואני מניחה שנהנית מן החוויה. ועכשיו כשאת עצמך כבר "נגמלת", חוויית סוף ההנקה מלווה בקשיים ובחוסר שינה - מה שעוד יותר לא פשוט כשנמצאים בהריון.

אם הוא לא מעוניין בבקבוק, אין צורך להתעקש. בגילו הוא יכול לאכול ולשתות הכל, ובקבוק עם אוכל בלילה הוא לא רעיון טוב לשיניים (הנקה זה בסדר, כל עוד מצחצחים שיניים היטב לפני השינה).

את כותבת שרצית להפסיק בגלל הקימה בלילה - אך כעת את קמה ממילא בגלל הגמילה :-(

אולי אתם מציעים יותר מדי אפשרויות, ואולי הוא קולט קושי שלך עם הגמילה. אולי לתקופה מסוימת אחד מכם יכול להצטרף אליו לישון בחדרו של התינוק - יחד על מזרן על הרצפה, אולי? ואז רק לנחם, להכיל את הקושי, אבל לא להתחיל עם יותר מדי הסתובבויות, אורות, ודיבורים. רק לחבק ולהזכיר שבלילה ישנים, לא יונקים.

צריך לראות עם מי מכם יותר קל לו לחזור להירדם - כשאחד מבני הזוג מנסה, ואז מתרגז ומעביר את השרביט לשני, וחוזר חלילה - הילד קולט את המתח ומתקשה לחזור ולהירדם.

עוד אפשרות היא לומר - אוקיי, ניסינו 3 שבועות, לא הלך. ננסה שוב בעוד חודש-חודשיים. ואז להקפיד על תפיסה נכונה - הרבה פעמים התרשלות של פעוטות בתפיסה בגיל הזה, בשילוב עם שינויים הורמונליים בגוף בגלל ההריון, אכן מקשים מאוד על המשך ההנקה. אפשר להסביר לפעוט שיונקים - אבל רק הנקות קצרות - נניח "אני אשיר לך שיר אחד ואח"כ מפסיקים לינוק".

ממליצה מאוד להגיע למפגשי ליגת לה לצ'ה באזורך - אולי שם תמצאי עוד רעיונות, ולבטח אוזן קשבת וכתף תומכת :-)
www.LLLisrael.org.il

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו