צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  הנקה + בקבוקנורית 18:44 25/12/2008
שלום,
מאוד מקווה לקבל כמה טיפים מועילים...
בני הבכור בן שלושה שבועות, נולד כפג במשקל של 2400 ק"ג.מההתחלה, אני מניקה בכל ארוחה, ונותנת בסופה תוספת בבקבוק של תחליף חלב. כל ארוחה אורכת בממוצע כשעה (יש הפסקות והרדמויות קלות) משד אחד. לאחר כל ארוחה אני שואבת ומרוקנת את החלב משני הצדדים.
היום הוא פשוט התנגד בכל דרך להנקה,ונרגע רק כשנתתי לו בקבוק. די נלחצתי מהענין, ולא ברור לי מה קרה ומה הסיבה לשינוי הזה. מה עליי לעשות כדי שלא יסרב בתוקף לינוק ??
איך עליי לעודד ייצור חלב ? האם כדאי לשאוב מיד לאחד הנקה או קצת לפניה, והאם לשאוב משני השדיים ?
תודה רבה מראש.
   הנקה + בקבוקעדי יותם, IBCLC 14:26 26/12/2008
שלום נורית,

נשמע שהתינוק שלך פיתח העדפת בקבוק ("בלבול פטמות"). זה קורה כאשר תינוקות מתחילים להעדיף את הזרימה המהירה יותר שיש בבקבוק. יש תינוקות שרגישים לכך, ויש כאלה שלא. אי אפשר לדעת מראש על מי תשפיע ההאכלה מבקבוק..

אין תשובה חד-משמעית מה אפשר לעשות. אפשר לשנות את סדר התוספות כך שיקבל ארוחה נפרדת בבקבוק ולא אחרי ההנקה, ושמישהו אחר יאכיל אותו מבקבוק?

אפשר להניק אותו כשהוא מנומנם, בחוץ, במנשא, בעמידה, על כדור פיזיו, בנדנוד בכסא נדנדה, באמבטיה משותפת - בחוויות נעימות

אפשר גם להפוך את הסדר - קודם בקבוק, בתנוחה שונה מתנוחת ההאכלה, ותוך הקפדה על פטמה בעלת הזרימה האיטית ביותר.

אפשר לעבוד עם יועצת הנקה על מתן תוספת באמצעות "עזר הנקה" (סנס) או צינורית שמחברים לבקבוק רגיל ומדביקים לשד.

כדי להגביר כמויות, אפשר לשאוב כשעה אחרי ההנקה. (אלא אם כן הוא ישן - ואז שני גם את :-) ). אם הוא יונק היטב, יש אמהות שיכולות להתאים לזמן קצר את אורח החיים שלהן כך שיהיה מכוון במקסימום להגברת הייצור: נכנסים למיטה ל-24 שעות, רצוי עם התינוק, ובמשך 24 שעות רק מניקים/ישנים/אוכלים ושותים, קמים רק להתקלח ולשירותים. תדמייני שיש לך שפעת ואת לא יכולה לזוז... האם פתרון כזה או דומה לו יכול להתבצע במקרה שלך? בסופ"ש פעמים רבות קל יותר לגייס עזרה שתאפשר לך את הדבר.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו