צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  בכי בזמן ההנקהמיכל 07:58 28/12/2008
בני בן שלושה חודשים. יונק הנקה מלאה. עד כה לא היו בעיות מיוחדות בהנקה והוא עלה יפה במשקל (נולד 3.110 והיום 5.900) בימים האחרונים בכל פעם ההנקה מלווה בבכי "היסטרי" ולעיתים ההנקה נמשכת כ5-7 דק'. בעבר הוא היה יונק גם 30 דק' והיה נראה הרבה יותר נינוח. הוא יונק כיום פעם ב3 שעות ולעיתים גם במרווחים גדולים יותר. מה פשר הבכי תוך כדי ההנקה? האם יכול להיות שיש בעיה בהספקת החלב? (אין לי בעיה לשאוב כמות אז לא נראה לי) מה יכולות להיות הסיבות? מה לעשות?
   בכי בזמן ההנקהעדי יותם, IBCLC 20:21 28/12/2008
שלום מיכל,

לבכי בזמן ההקה יכולות להיות המון סיבות, וקשה לדעת מבלי שרואים את התינוק יונק ומקבלים יותר פרטים.

האם עדיין יש לו שישה חיתולים רטובים ביממה? מה צבע היציאות בדרך כלל? האם עשית איזשהו שינוי בתזונה - שלך או שלו? האם את מעשנת או שותה הרבה קפה, או לוקחת תרופה חדשה? (כולל אמצעי מניעה הורמונליים כלשהם).

האם הבכי מתחיל כמה דקות לאחר ההנקה? מה קורה אם הוא מתנתק - או את מנתקת אותו - וכשהוא נרגע -האם הוא מבקש לחזור לשד? או האם את מציעה לו שוב ואם כן - מה אז?

האם את מניקה אותו מצד אחד או משני הצדדים? האם הוא יונק לפי סימני רעב או לפי שעון?

האם הוא מבלה פרקי זמן משמעותיים על הידיים או כשהוא נישא במנשא? (אלו דברים שמרגיעים מאוד).

האם שללתם דלקת אוזניים? ריפלוקס? פטרייה? האם אזור החיתול אדום? מישהו מכם קיבל אנטיביוטיקה לאחרונה? התחלתם במתן ויטמינים או ברזל? (לאחרונה, הכוונה).

כמו שאת רואה, יכולות להיות לא מעט סיבות... את מוזמנת לשתף בפרטים נוספים :-)

בהצלחה!
   מיכל 23:29 28/12/2008
תודה רבה על התגובה
היציאות שלו נראות לי סדירות (לפחות פעם ביום קקי וכמעט כל החתלה החיתול רטוב.
אני לא שותה קפה בכלל (חוטאת עם קולה מידי פעם) אבל לא מצליחה לשתות הרבה מים. אני יודעת שאני לא שותה מספיק (יכול להיות שזה קשור?)
אני לוקחת מזה 6 שבועות גלוןלות מיוחדות שמותר לקחת בזמן הנקה
הוא דרש היום להיות יותר על הידיים והיה בסה"כ נינוח בין הארוחות. באופן מוזר כשהוא ינק הוא ינק משמעותית פחות זמן מבעבר אך האריך את המרווח בין הארוחות ל4 שעות. (יכול להיות שהוא בוכה רק כי הוא לא רוצה לאכול)
בתום 4 שעות כשהוא קצת התבכיין הוא הסכים לינוק שוב הפעם ללא בכי עד 5 דק' לאחר תחילת ההנקה.
המרווחים וההתנהגות שלו מארים כביכול שהכל בסדר אך הבכי הזה... חדש ליהייתי רגילה אני לנתק אותו אחר ארוחות ממושכות ולפתע הוא עוזב אותי אחרי6 דק' בערך בבכי....
אחרי שהוא מתנתק הוא לא חוזר ולרוב לא מסכים לחזור (לפעמים מוכן לקבל את הצד השני לעוד כמה דק')
אשמח לשמוע האם מדובר בתופעה "נורמאלית" והאם יכול להיות שבסה"כ מדובר בצמצום זמן הארוחה ותינוק אסרטיבי במיוחד שפשוט מחליט שדי לו :)
תודה רבה רבה רבה
   בכי בזמן ההנקהעדי יותם, IBCLC 10:11 29/12/2008
היי מיכל,

בהחלט יכול להיות שהכל תקין ונורמלי! רוב התינוקות עוברים מתישהו להנקות יותר קצרות ויעילות :-) אם הוא פשוט לא רוצה לינוק אחרי זמן קצר - זאת אומרת הוא בוכה כי הוא רוצה להתנתק, ולא כל הזמן חוזר לשד ובוכה וחוזר חלילה, זה בסדר גמור בגילו ואף צפוי. (וגם התיאור השני יכול להיות תקין ונורמלי - לעתים אלה תינוקות שרוצים רק לספק את דחף המציצה וזרימת החלב הנמשכת מעצבנת אותם).

המשיכי לעקוב אחרי הטיטולים והעלייה במשקל, אבל בלי לחץ. מומלץ (תמיד, לכל תינוק :-) שימוש במנשא. התינוקות היו רגילים ברחם לתנועה, ועד גיל זחילה, קשה להם לשחזר את ההרגשה הזו ללא מנשא או על הידיים...).

בהצלחה וכמובן את מוזמנת להמשיך ולשאול :-)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו