צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  חזרה לעבודהשיר 22:11 28/12/2008
שלום,
בעוד שבועיים אני חוזרת לעבוד, ביתי תהייה בת 5 חודשים.
עד עכשיו היא ינקה מלא, ולאחרונה הוספנו קצת בקבוקים כדי להרגיל את הגברת לתחושה, היה לא פשוט אבל היא מוכנה לאכול כמות סבירה ולא ממני.
הבעיה היא שאני מתחילה עבודה חדשה, ולכן קצת יהייה לא נעים להיעלם פעמיים ביום לצורך השאיבה. שעות העבודה הן מ- 7:30 עד 16:30 (!!!) ובשעות האלה הגברת יונקת כ- 3 פעמים.
היות והיא לא מוכנה לקחת בקבוק ממני בשום אופן, ואני האדם העיקרי שהיא נמצאת איתו במשך היום, אני לא מצליחה להוריד את כמות היניקות שלה ולהעביר אותה בהדרגה לבקבוק כדי להכין את הגוף ושלא יהייה לי גודש.
אשמח לקבל עצה איך להסתדר, גודש כבר היה לי בתחילת הדרך והיה נורא ואיום, לא רוצה לעבור שוב את הסיוט...
תודה רבה!
   חזרה לעבודהעדי יותם, IBCLC 10:18 29/12/2008
היי שיר,

אני רוצה להתייחס לכמה נושאים נפרדים:

1. אם את רוצה שהתינוקת תמשיך לקבל חלב שלך בשעות העבודה, באופן מלא או חלקי, ואם שאיבה בזמן העבודה לא תסתדר לך בסופו של דבר - אפשר לנסות לצמצם את כמות החלב שתזדקק לו, ע"י הנקה ממש לפני שאת יוצאת והנקה ממש כשאת חוזרת (בביתך, או בבית המטפלת - איפה שתהיה). אפשר לבקש ממי שמטפל בה שאם היא מבקשת לאכול ממש לפני חזרתך - שינסו למשוך אותה קצת או לתת לה כמות קטנה.
אפשר לנסות לשאוב במקביל להנקה כדי לצמצם את הזמן שתצטרכי להקדיש לשאיבה. מצד אחד היא יונקת - בצד השני משאבה. קצת אקרובטיקה וזה מצליח :-)

2. מחקר אחד בדק ומצא שרוב כמות החלב הנשאבת יוצאת בחמש הדקות הראשונות לשאיבה. גם אם אין לך 20 דקות * 2, האם ייתכן ש-5 דקות * 3 כן יהיה אפשרי? לא צריך לשטוף הכל בין השאיבות - רק להחזיר למקרר או לצידנית רכה עם קרחום. (אלה הנחיות לתינוק בריא, שנולד במועד).
אנשים רבים בסביבתך, אני בטוחה, לוקחים להם שעה מהעבודה לארוחת הצהריים, עושים הפסקות קפה/סיגריות ממושכות עם שיחות מהקולגות וכו'. כשאת ממשיכה לספק לבתך חלב שאוב את מקטינה את הסיכוי שתחלה ואת תיאלצי להיעדר מהעבודה.

3. אם זה לא מתאים לך, והדאגה היחידה שלך היא הגודש - למדי לסחוט ידנית או קחי איתך משאבה קטנה שבעזרתה תוכלי להוציא מעט חלב בשירותים,רק בשביל להקל על תחושת האי-נוחות, וכך תמנעי מצב של גודש ומצד שני לא תעודדי את הגוף להמשיך וליצר חלב בשעות אלה.
עדיין מומלץ להניק את התינוקת לפי בקשתה גם בסופי שבוע, גם בשעות שבהן היא לא רגילה לינוק, על מנת לשמר את הרצון שלה לינוק ואת ייצור החלב שלך. זה יגרום בהתחלה לתחושת מלאות בימי ראשון, אבל הגוף יתרגל גם לזה. עיקר ייצור החלב בגיל זה נעשה תוך כדי ההנקה עצמה ולא "מראש".

בהצלחה ואת מוזמנת כמובן להמשיך ולשאול :-)
   המון תודה, עזרת לי מאוד מאוד!!!!שיר 15:15 29/12/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו