צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  לא סגורה על גמילהגומלת בהתלבטות 09:18 29/12/2008
בתי בת שנה וחצי, עד לפני יומיים ינקה בוקר וערב, ובמשך אחה"צ מתי שהתחשק לה. לאחרונה יצא לה פחות לינוק וכמות החלב ירדה כמעט לכלום, לקטנה (שמעולם לא לקחה מוצץ) זה בכלל לא מפריע, מבחינתה לשבת על הציצי גם חצי שעה ולהתענג. לי, זה הפך להיות מציק וכואב. כל זה יחד עם תחושת מבוכה כלשהי כשהיא תובעת "סיסי" בכל מיני מקומות בחוץ (תחושה שלא היתה קיימת עד כה אף פעם, כל עוד היתה מספיק קטנה), וגם תלות מסויימת וקושי להשאיר אותה בערב עם ביבי סיטר שתשקיב אותה, הביא אותי להחלטה ספונטנית לגמול אותה.
עברו עלינו יומיים לא קלים, בהם חיבקתי אותה המון, וכל פעם שהיא רצתה לינוק אמרתי לה שנגמר החלב, וניסיתי לבנות שיגרה קצת שונה כדי להסיח את דעתה, ובאמת אתמול היא הלכה לישון בקלות והבוקר גם.
אבל - היות ואין לי תכנון ללדת שוב, זו ההזדמנות האחרונה להניק. חשוב לי לציין שמאד מאד נהניתי להניק, במיוחד בערב זה היה זמן מיוחד לשתינו, ששאר בני המשפחה ידעו שאסור להפריע.
בקיצור, עדיין יש לי קצת חלב, ועלו בי הרהורים לחזור להניק אותה בערב, בזמן קבוע, למשל אחרי האמבטיה.
אני מאד מתלבטת האם זה נכון - בעיקר מבחינתה, אם זה לא יבלבל אותה.
אני אשמח לקרוא על מקרים דומים - והתוצאות, ובכלל דעות, גם מקצועיות וגם לא.
תודה, יום רגוע ושקט לכולן.
   לא סגורה על גמילהעדי יותם, IBCLC 10:22 29/12/2008
היי,
כאמא מנוסה את ודאי יודעת שקורה לעתים שאנחנו מחליטים דבר מסוים, מודיעים על כך לילדים, ואז - כעבור חמש דקות או שבוע, מגלים שאולי טעינו ורוצים לחזור בנו... זה קורה לא רק בהנקה :-)

שנה וחצי זה נהדר,והרבה יותר ממה שרוב הילדים בארץ מקבלים,לצערנו, אבל עדיין יש משמעות רבה להמשך הנקה בגיל הזה, ובפרט שעכשיו חורף.

"יבלבל"? אני חושבת שתינוקת בת שנה וחצי תוכל להשלים עם הבלבול הזה, לטובת הזמן המיוחד המקסים הזה שאת מתארת.... ייתכן שתמשיך לבקש בהזדמנויות שונות, אבל אם היא תקבל ממך תשובה עקבית ונעימה, "כן, אני אניק אותך - בערב אחרי האמבטיה," היא תפנים את המסר במהירות.

בשורה התחתונה - את האמא ומכירה אותה ואת המערך המשפחתי הכי טוב... בהצלחה בכל החלטה!
   שאלה לעדי - גיל שנה וחציגומלת בהתלבטות 11:02 29/12/2008
עדי שלום,
קודם כל תודה על התגובה המהירה.
קראתי באחת התגובות שלך שגיל שנה וחצי הוא בעייתי לגמילה, את מוכנה לפרט למה ? ובאיזה גיל זה אמור יותר קל (כמובן בהנחה שזה לא ביזמת התינוק).
   גיל שנה וחציעדי יותם, IBCLC 19:32 29/12/2008
שיר, במקרה של רק שתי הנקות ביום, לרדת לאחת או לגמול לגמרי זה יותר פשוט. אצל פעוטות שיונקים פעמים רבות בגיל זה, כולל בלילה, ונעים בין חקירת העולם לחזרה לחוף המבטחים של אמא וההנקה, זה מסובך יותר.

בדרך כלל בסביבות הגיל שבו התינוק מתחיל ללכת - שנה פלוס מינוס - קל יותר לגמול, כי אז נפתח בפניו עולם חדש ומרגש, וקל יותר להסיח את דעתו. מעבר לכך - נראה לי שבסביבות שנתיים וחצי-שלוש, כשבדרך כלל כבר יונקים פחות בלילה, או בכלל לא; כשנרדמים גם בלי הנקה; וכשמפתחים יכולת מילולית שמאפשרת יותר משא ומתן והבנה, ויכולת לדחות סיפוקים.

אני מסתמכת כאן לא על ספרות אלא על היכרות לאורך השנים עם עולמם של פעוטות יונקים והוריהם :-)

כמובן שבתסריט האופטימלי, הפעוטות יגמלו את עצמם (מה שנקרא באנגלית child-led weaning), וזה קורה בד"כ בין גיל שלוש לחמש, בחברה שלנו.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו