צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  יונק בן 11 חודשיםמיכל 02:10 02/01/2009
שלום רב,
בני בן 11 חודשים ואני גאה להגיד שמעולם לא טעם שום תמ"ל: עד גיל 6 חודשים הנקה מלאה ובהדרגה התחיל לאכול, הגדיל כמויות ועולה יפה במשקל. היום, לצד 4 ארוחות רגילות, יש שתי הנקות עיקריות: בוקר סביב 07:00 ולילה סביב חצות. אם ישנן התעוררויות נוספות בלילה אז הוא יונק גם באמצע, או אם "נמרחים" עוד במיטה בבוקר אז גם מאוחר יותר. לפעמים הוא מתפנק גם אחרי שנת הצהרים.
מכיון שאיני רוצה להניק פעוט שכבר הולך ומרים לאימא את החולצה או צועק בתובענות 'ציצי!" , ואני יודעת שההמלצה להנקה היא עד גיל שנה, רציתי לדעת איך מפסיקים בהדרגה בלי לעבור לתחליפים אלא לאוכל כלומר, מה לתת במקום ואיך, וגם איך עושים את זה בלי הקושי הרגשי שבוודאי יהיה לשנינו....
אשמח לעצות,
מיכל
   יונק בן 11 חודשיםעדי יותם, IBCLC 11:00 07/01/2009
היי מיכל, כל הכבוד על התקופה הממושכת!

להרים חולצה ולצעוק "ציצי" - זה לא הכרח כלל! זה עניין של הרגל. אמהות רבות משתמשות ביצירת קודים פרטיים בינן לבין הפעוט. אפשר עם כל הנקה להציע לו - לא "אתה רוצה ציצי?" אלא מילת קוד אחרת - במקרה הפרטי שלי, הבת הבכורה המציאה, בעקבות "לינוק", את שם הקוד "נוקו". עם הבן כבר הצעתי בעצמי את "נוקו" אבל הוא שינה את זה ל"קוקו" :-) כך שאפילו אם היו צועקים במקום ציבורי שהם רוצים נוקו/קוקו (וזה כמעט לא קרה), עדיין לא כל העולם ידע שמדובר בהנקה.

עם הבן גם השתמשתי בשפת סימנים לתינוקות, והיתה לנו תנועה קטנה שסימלה את ההנקה. פשוט בכל פעם שהיה בא לינוק, הייתי עושה את התנועה, והוא למד לחקות.

ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי, המצוטטת גם בהמלצות משרד הבריאות הישראלי והאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, היא להניק עד שנתיים לפחות... אבל כמובן שכל אמא-תינוק מקבלים את ההחלטות המתאימות להם.

אם את רוצה לגמול - ענית כבר לעצמך :-) בהדרגה ותוך הצעה של מזונות אחרים. אין "במקום" בעצם - פשוט הציעי מזון מגוון מתפריט המשפחה, ובמקביל, הורידי בהדרגה קודם כל את ההנקות שיהיה קל לו (או לך) לוותר עליהן, אחת בכל שבוע-שבועיים, נניח. האם זה נשמע לך?

מומלץ להגיע למפגשי ליגת לה לצ'ה - שם תוכלי לפגוש עוד אמהות, לשמוע מניסיון של אמהות, ולתמוך באחרות. www.LLLisrael.org.il.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו