צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  תינוקת לא עולה במשקלאמא של יעל 10:04 02/01/2009
שלום רב!

בתי בת חודשיים ושלושה שבועות, יונקת הנקה מלאה. כבר לפני חודש אחות טיפת חלב הודיעה שהיא לא עולה יפה במשקל, לפני שבועיים היא עלתה 250 גר' בשבועיים, ואתמול, כאשר הלכנו לבדיקה נוספת, הסתבר שהיא עלתה 50 גר' בלבד ב- 10 ימים.

אני שואבת חלב, ולא חושבת שיש בעיה בכמות, כי אני מצליחה לשאוב כמויות גדולות בזמן קצר (140 מ"ל בערך ב- 15 דקות).

רוב הארוחות של הילדה קצרות יחסית (מקסימום 10 דקות) אם כי יש כמה פעמים ביממה (בעיקר בבוקר ובערב) שהיא אוכלת גם 20 דקות.

אחות טיפת חלב וגם הרופא אליו הלכנו המליצו על השלמת תזונה באמצעות פורמולה- כמובן שאני לא מתלהבת מהרעיון. הרופא אמר שיכול להיות ש"החלב לא מספיק מזין". הבנתי שלחלב אם אמורה להיות שכבה שומנית צהבהבה ש"נפרדת" מהחלב אם משאירים אותו קצת בחוץ - לחלב שלי אין את זה - הוא לבן ופחות או יותר הומוגני.

הרופא אמר שזה לא קשור לתזונה שלי, אבל אני חושבת שאולי זה כן קשור. האם להרבות בפחמימות? (אני לא בדיאטה או משהו, אבל אני אישה קטנה ובד"כ אוכלת מעט יחסית).

מה עושים???
   תינוקת לא עולה במשקלעדי יותם, IBCLC 11:09 07/01/2009
שלום אמא של יעל,

תמיד מלחיץ כשתינוקות לא עולים במשקל... האם כל השקילות שציינת נעשו על אותו מכשיר?

חלב אם לא נפרד כ"כ מהר לשכבה שומנית ושכבה דלילה יותר - זה קורה אחרי כמה שעות או לילה במקרר, ובכל מקרה אין כזה דבר "חלב לא מזין" אלא אם האמא בתת תזונה *חריפה*. אמהות מניקות שסובלות מתת-תזונה קלה - ואני לא מדברת על התזונה המערבית הממוצעת, אלא על מקומות כמו אפריקה - עדיין מגדלות תינוקות שמנמנים ובריאים (שמתחילים לסבול בעצמם מתת תזונה רק כשהם נגמלים :-( ).

אני מציעה לך להיפגש בדחיפות עם יועצת הנקה מוסמכת כדי לראות מדוע הכמויות (היפות מאוד, לפי מה שאת מספרת על השאיבה) כנראה לא מגיעות אל הילדה ביניקה ישירה. אם צריך תוספות, אפשר לשאוב ולתת -אבל זה פתרון זמני בלבד, מאחר שאני מאמינה שאת מעדיפה להניק במקום להתעסק עם בקבוקים :-)

אם תכתבי מאיזה אזור את בארץ, אוכל להפנות אותך ליועצות. רשימה (עדיין לא עדכנית לגמרי) נמצאת גם באתר האיגוד הישראלי של יועצות הנקה מוסמכות - www.iaclc.org.il.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו