צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  שינוי בדחיפות ההנקהיולי 10:31 05/01/2009
שלום, בתי בת 5 חודשים יונקת מלא. מאז ומתמיד הייתה מתעוררת פעם אחת בלילה לינוק. ינקה סביב 23:00 ואז באמצע הלילה ואז שוב ב- 6 בבוקר או 7. בשבועיים האחרונים חל שינוי בדחיפות ההנקה בלילות. היא נרדמת סביב 22:00 מתעוררת לאכול סביב 2 או 3 נרדמת ושוב מתעוררת סביב 4 או 5 נרדמת ושוב מתעוררת לתחילתו של יום בשעה 7-7:30. מדוע לדעתך זה קורה? מרגיש לי קצת קשה לקום פעמיים בלילה, אני עייפה כל היום...
יש לציין שהיא אוכלת מעט 5 -10 דקות בקושי ונרדמת מייד כשהיא מתעוררת בלילה כפי שציינתי. אני אוהבת להניק ורוצה להמשיך אך זה מתחיל להיות קשה. מדוע לדעתך זה קורה?
   הנקת לילהעדי יותם, IBCLC 11:14 07/01/2009
זה קורה כי היא תינוקת :-) התנהגות נפוצה ונורמלית (אם כי מעייפת, אין ספק :-) ).

ממליצה לך לקרוא את "לישון בלי לבכות" מאת אליזבת פנטלי. נשמע שמתאים בדיוק למצבכן. אפשר לנסות לנתק את הקשר בין הנקה לחזרה לשינה, ואז חלק מהתינוקות יפסיקו להתעורר בתכיפות שכזו.

בהצלחה!
   עדי תודה שאלה נוספת-יולי 12:27 07/01/2009
איך לנתק את הקשר בין הנקה לחזרה לשינה? אמצע הלילה.... שתינו לא בדיוק עירניות... :-)ואני יוצאת מנקודת הנחה שהיא מתעוררת תכופות משום שהיא רעבה?? ובגלל זה אני מייד מציעה לה לינוק, אחרת מדוע היא מתעוררת אם לא בגלל רעב?
יש לך הצעה? תודה רבה
   הנקת לילהעדי יותם, IBCLC 10:36 08/01/2009
ד"ר ג'יי גורדון, יועץ הנקה מוסמך IBCLC ורופא ילדים אמריקאי, אומר - "אם אתם הייתם ישנים ליד המסעדה הכי טובה בעיר, שפתוחה כל הלילה - לא הייתם מתעוררים לאכול?" :-)

אולי זה רעב, אבל את מתארת התעררויות קצרות וחזרה קלה לשינה אחרי הנקה קצרה. כולנו - גם מבוגרים - מתעוררים בלילה. אנחנו לא זוכרים את זה, כי אנחנו כבר יודעים להרדים את עצמנו חזרה בלי עזרת אדם נוסף, בדרך כלל...

כדאי לקרוא את הספר כדי לקבל את ההסבר המקיף, אבל העיקרון הוא שמניקים עד לשלב של נמנום ולא נותנים ממש להירדם על השד אלא מנתקים ומשכיבים. אם התינוקת בוכה - מחזירים אותה. נכון, זה דורש התגייסות של כמה ימים..

האם היא ישנה איתך? האם אפשר שהאבא יתעורר איתה בלילה וינסה להרדים אותה במגע יד, לחישות, נדנוד?

ייתכן שבמשך היום יש יותר מדי דברים מעניינים והיא יונקת פחות - אופייני לגיל. אפשר לנסות להניק במשך היום בסביבה שקטה מגירויים ולעודד עוד הנקות/הנקות ארוכות יותר במשך היום.

ממליצה לך גם להגיע למפגשי ליגת לה לצ'ה, לתמיכה, שיתוף ורעיונות נוספים. www.LLLisrael.org.il.

בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו