צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  חלב אם קפוא ופיטמת סיליקוןצופיה אסתר 23:17 27/01/2009
ביתי נולדה פגית במשקל 1.745 ולא ינקה ישר אחרי הלידה אלא התחילה לינוק רק בגיל חודשיים בערך. בכל הזמן הזה שאבתי והיא אכלה דרך זונדה / בקבוק מעט מהחלב ונשאר המון חלב שאוב, אותו הקפאתי בקביעות.
1.שמעתי שבכל גיל חלב האם משתנה ע"פ צרכי התינוק. האם זה נכון? האם אפשר לתת חלב ששאבתי כשהיתה בת יום, שבוע וכו' גם בגיל 5 חודשים+ ? מה יעילות החלב ומה חסר בו בשבילה?
2.בנוסף, בגלל שהורגלה לבקבוק ובגלל שהיה קשה לה לינוק בהתחלה אני משתמשת בפיטמות סיליקון. איך אפשר להרגיל אותה לינוק ללא פיטמת הסיליקון? האם כמות החלב שיוצא מופחת בגלל זה?
3. כרגע היא בת 5 וחצי חודשים ושוקלת 4.200 . היא לא עולה מספיק במשקל והרופא הציע לשלב מטרנה. מאז עלתה עוד פחות במשקל. מה ניתן לעשות כדי להשמינה?
   חלב אם קפוא ופטמת סיליקוןעדי יותם, IBCLC 10:27 28/01/2009
שלום צופיה,
איזה סיפור את מתארת כאן! כל הכבוד לך.

1. חלב אם מכל גיל עדיף על פני מטרנה. אם כיום היא בריאה ומתפתחת באופן רגיל, ובמיוחד אם עיקר תזונתה היא מהנקה ישירה, אין צורך להטריד את עצמך בנושא. לא יחסר לה דבר.

2. קיימת אפשרות שפטמות סיליקון יפחיתו את ייצור החלב - בפרט אם הן מכסות את כל ההילה. פטמות דקות - או אליפטיות יותר, כמו אלה של אוונט, או פטמות שדומות קצת לחצי ירח, כמו של מדלה - כנראה שלא יפגעו בייצור.
כדי לגמול אותה מפטמות הסיליקון צריך פשוט לנסות ולחכות לשעות כושר, כשהיא נינוחה ורגועה, אולי מתוך שינה, אולי בחוץ. אולי להתחיל עם הסיליקון ואז להוריד.

3. אם את רוצה להוסיף חלב, עדיף כאמור החלב שלך על פני מטרנה. אבל בדקי בעקומות הגדילה של ארגון הבריאות העולמית האם אכן היתה ירידה באחוזונים. אלה עקומות הגדילה העדכניות והמדויקות ביותר שיש כיום, ונבנו ע"פי נתונים של תינוקות יונקים: www.who.int/childgrowth/standards/en/


בהצלחה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו