צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  נוגדני ana אצל אם מניקהטובית 15:24 26/01/2009
דר ליבוביץ שלום,
לפני כשישה שבועות נולד בני הרביעי ואני מניקה אותו .אתמול חלפה בראשי מחשבה שמטרידה אותי ולכן אני פונה אליך:לפני שאגש לשאלתי, קצת דבר רקע -
אני יודעת מזה 13 שנה שיש לי נוגדני ana ,(אנטי נוקליר פקטור חיובי) בטייטר של 160,שאינו משתנה לטוב או לרע.בנוסף יש לי תמיד שקיעת דם קצת מוחשת של 50 בערך( גם את זה אני יודעת כבר 13 שנה וגם לאימי בת ה60 יש מאז צעירותה שקיעה כזו ללא סימפטומים או מחלה נלווית שקשורה לזה...).
אני מציינת שלפני שנתיים בערך האמונוגלובולין g יצא אצלי מעט גבוה-1860 כשהנורמה היא עד 1600,בעקבות זה עשו אימונופיקאציה שיצאה תקינה (ללא פסים מונוקלונאליים).

אני רוצה להדגיש שאני מרגישה טוב וכל הנתונים המעבדתיים הללו התגלו בבדיקות שגרתיות שעשיתי במהלך השנים ובבדיקות קצת יותר ספציפיות שעשו לי כשחליתי לפני כשנתיים בוירוס ה cmv שחלף מזמן,מעבר לזה מעולם לא היו לי כל סימפטומים שקשורים לנוגדנים או לשקיעה המוחשת.

בעקבות הנתונים שהצגתי נבדקתי בכל זאת גם על ידי המטולוג,גם אצל ראומטולוג וגם אצל מומחה כבד.הם כולם שללו בעיה אוטואימונית ואמרו לי שיש אחוז באוכלוסיה הבריאה עם נוגדני ana חיוביים ויש נשים עם שקיעה קצת מוחשת שחיות כך את חייהן ואין להן דבר והמחיצו לי להניח לבדיקות מאחר והכל נמצא תקין ואני מרגישה טוב.
די שכחתי מכל העניין ,אבל פתאום פתאום נזכרתי בזה וחשבתי שהרי ההנקה מעבירה לתינוק נוגדהנם טובים שמגנים עליו ונבהלתי שאולי אני מעבירה לבני גם את נוגדני הana ,זה מאוד מטריד אותי ,גם כי אני כבר מניקה תקופה ומקווה שלא הזקתי לו וגם כי אני מאוד רוצה להמשיך להניק.האם אני עלולה להעביר אל בני גם את הana עי ההנקה ולהזיק לו בכך?
   תשובהד"ר ליבוביץ 08:10 28/01/2009
מזל טוב להולדת ילדך הרביעי!
לא ידוע לי שיש בעיה כלשהיא לתינוק בהנקה עם נוגדנים מהסוג שלך, אפילו כאשר מדובר במחלה אוטואימונית אמיתית.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו