צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום ייעוץ הנקה עדי יותם IBCLC
מנהל/ת הפורום: עדי יותם IBCLC
  מעוניינת לעבור להנקה חלקית בעקבות חזרה לעבודהשוש אלעזר 18:43 01/02/2009
בני בן 4 חודשים וב-1/3 אני אמורה לחזור לעבודה שעות עבודה 8.00 עד 4.00
אני מאוד מאוד רוצה להמשיך להניק איך אני עושה זאת???
(ללא שאיבות)

ממתינה לתשובתכם תודה רבה
   מעבר להנקה חלקיתעדי יותם, IBCLC 13:37 03/02/2009
שלום שוש,

בהנחה שבנך מסכים לאכול מבקבוק, אפשר להוריד בהדרגה את ההנקות שמתקיימות בשעות העבודה שלך - הנקה אחת בכל פעם, במשך כמה ימים. ז"א אם יונק כיום בשעות 9, 12, 15 (סתם לדוגמה) את מורידה במשך שלושה-ארבעה ימים את ההנקה של תשע בבוקר. אם השד כבר לא מלא בשעה זו, את מורידה את זו של 15 למשך כמה ימים, ובסוף את ההנקה של 12.

הכלל החשוב ביותר כדי לשמר את ההנקה הוא שלא תתני בקבוק לבנך בעצמך אלא רק אחרים, כולל בסופי שבוע ובוודאי בשעות לפני/אחרי העבודה.

אפשר גם ללמוד לסחוט ידנית עד להקלה, וכשאת חוזרת לעבודה, במשך כמה ימים לסחוט מעט בכל פעם בשירותים, בכל פעם שהשדיים מתמלאים עד אי נוחות. כמות החלב תקטן תוך כמה ימים, אך בהחלט יש סיכוי עדיין תוכלי להניק בסופי שבוע כרגיל, כולל בשעות העבודה. הגוף יכול להתאים את עצמו.

נסי לחזור לעבודה ביום שלישי או רביעי ולא ביום ראשון, כדי שיהיה שבוע ראשון קצר ותוכלו לרכך את הפרידה.

בהצלחה!
   שוש אלעזר 18:22 03/02/2009
תודה על תגובתך, אך הבעיה היא שהוא יונק כל שעתיים-שלוש .
לגבי מה שהסברת לי נראה לי נורא מסובך,למה שאני לא יאכיל אותו מבקבוק??ולגבי תהליך ההדרגתיות כמה זמן לפני החזרה לעבודה להתחיל???

ממתינה לתגובתך
תודה רבה!!!!!
   המשךעדי יותם, IBCLC 12:09 04/02/2009
לא כ"כ ברור לי מה הבעיה בכך שהוא יונק כל שעתיים-שלוש :-)
נניח - את מניקה אותו בבוקר. בפעם הבאה שהוא מבקש לאכול - הוא מקבל בקבוק כארוחה. אם יש לך מלאות מציקה - סחטי מעט ידנית, שאבי, או נסי לשכנע אותו לינוק עוד קצת - רק עד הקלה.

הניקי כרגיל בשאר היום.
לאחר כמה ימים, כשאת רואה שאת מניקה בבוקר, ואז 4-5 שעות לא מניקה אלא הוא מקבל בקבוק ואין לך מלאות מציקה - תני שוב בקבוק במקום הנקה.

וכך הלאה.

כמה זמן זה ייקח - חשבי כמה הנקות יש בערך בשעות שבהן תיעדרי, והכפילי בשלושה-ארבעה ימים לכל הנקה שאת מורידה. אם נניח הוא יונק 4 ימים - משכי את התהליך לאורך כשבועיים. זה אמנם זמן ארוך אבל זו הדרך היעילה לעשות את זה בהדרגתיות בלי שייווצר לך גודש או דלקות חלילה.

הנושא שלא יקבל ממך בקבוק - זה לא הכרחי, אך זה מקטין את הסיכון לכך שהילד לא ירצה לינוק כלל כעבור כמה ימים/שבועות שבהם הוא מקבל ממך גם בקבוק וגם הנקה. אם זה לא אפשרי כרגע - נסי לשמור על ההרגל הזה אחרי חזרתך לעבודה.

בהצלחה!!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו